Cum stabilesc norma de poluare a maşinii

Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii.

1. Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.

Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:

Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.

În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere “SCHADSTOFFARM EURO2″ sau “SCHADSTOFFARM EURO3″. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare “SCHADSTOFFARM D3″. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.

2. În acest caz dăm fuga la pagina de internet a Registrului Auto Român care ne oferă un tabel complet pe mărci şi modele cu seriile de şasiu ale modelelor EURO3. Luaţi de citiţi de aici.

Lista autoturismelor care corespund normelor de poluare EURO 3

Dacă nici metoda asta nu a dat roade aveţi o altă soluţie. O cerere către Registrul Auto Român care vă va oferi un răspuns oficial, utilizabil inclusiv la calculul taxei de prima înmatriculare. Ideea este că ei pot cere de la producător documentele de omologare şi pot stabili clasa de poluare chiar şi dacă nu este înscrisă în documentele cu care a venit autovehiculul.

Modelul cererii de consultanta

3. Dacă toate acestea nu au reuşit mai există o ultimă soluţie. Însă ustură. Se numeşte “testul dinamic” şi presupune testarea maşinii timp de câteva ore de către inginerii RAR care vor stabilii cu echipamente speciale emisiile autovehiculului. Ustură pentru că testul este complex şi costisitor – costă cel puţin 2.200 RON. Din informaţiile mele, verificarea este atât de scrupuloasă încât şansele ca maşina să îţi iasă în clasa de poluare visată sunt extrem de mici, mai ales în cazul maşinilor cu rulaj mare al căror catalizator “a cam trecut prin viaţă”. Mai mult, RAR nu poate efectua mai mult de 6 astfel de testări pe zi. Dacă asta a rămas totuşi ultima soluţie adresaţi-vă cu încredere Registrului Auto Român la:

Telefon informaţii: 021/318.17.30
Fax: 021/318.17.54
Adresă: Calea Grivitei, nr. 391A, sector 1, Bucuresti, cod 010719

439 comentarii

  1. Bogdan

    Sunt si eu curios cum se face echivalarea normelor de poluare din USA cu normele europene…nu de alta insa masinile sunt mult mai ieftine acolo decat aici…

  2. Crinu

    Buna !

    Eu am o Dacie standard breack din 1999 . In toate articolele despre viitoarea casare am vazut ca intra numai daciile pana in 1996 . E posibil ca batrana mea minora Dacie (care nu a implinit inca 14 ani ) sa nu se caseze , mai ales ca in numarul de identificare undeva la mijloculei apare ” X2 ” . Sa fie oare vorba de euro 2 ? Sunt imbatat cu apa rece ?
    Ti-as fi recunoscator daca mi-ai raspunde ! Multumesc anticipat ! Cu respect , Crinu

  3. George Buhnici

    BikU – blogul acesta trăieşte pentru a oferi informaţie gratis cititorilor săi, nu articole gratuite altor situri sau bloguri. Poţi cita articolele care te intereseaza cu primul paragraf, aşa cum apar pe prima pagină şi să introduci un link către articolul complet aflat pe http://www.buhnici.ro. Aşa e normal, aşa se face. Succes.

  4. BikU

    salut George. vreau sa imi fac si eu un blog, iar multe din informatiile tale sunt foarte interesante. as putea sa le folosesc si eu ? si acolo pun sursa sau cum ? mersi

Lasa un comentariu

Nume*:
Email*:
Website:
Comentariu*:
* Nume, Email si Comentariu obligatorii

  • Mă găsiți pe:
  • facebook
  • twitter
  • youtube
  • RSS Feeds