Toyota Aygo 2012 – LEGO portocala

O lecţie neînvăţată înseamnă un eşec total. Nu stiu ce să cred inca despre Toyota Aygo, aşa că-mi îndrept test-ul spre distribuitorii de gume şi prezervative. Eu, unul, nu ştiu dacă aş putea trăi zi de zi cu Aygo. E mai bine să aud taximetristul cum se scuză că n-are să-mi dea rest decât să aud vântul cum şuieră pe la uşi la 30 la oră. Senzaţie majoră.

Deşi e o maşină cât de cât fiabilă, folosită cu succes de câteva sute de micro-întreprinderi, ca maşină de persoană fizică devine plicticoasă.  Noroc cu portocaliul. Și motorul, care, deşi e mic, se aude tare când e forjat, mai ales când încurci treptele la cutia de viteză. E luată de la francezi.

E poate cea mai ieftină maşină de pe piaţă. Iar asta îşi spune cuvântul. Poate fi un cal de cursă lungă pentru cei care schimbă, accelerează și frânează ca la școală dar şi o mașină de tocat bani sub talpa cu toc a unei începătoare.

38 comentarii

  1. Robert

    salut George, mi-a placut testul si nu numai acest, ci toate pe care le-ai facut, spor in continuare.Am o propunere, nu stiu daca a mai fost facuta…ce zici de ideea de a face teste cu masini SH intre 1990-2000 la preturi mult mai accesibile care sa ni le putem permite majoritatea dintre noi, plus ca asa cum spun oamenii mai maturi, pe vremea aia se faceau ,,masini”in adevaratul sens al cuvantului, iti apreciez experienta si sunt de parere ca ne poti sa sfaturi foarte bune, stiu ca e greu de gasit o masina din fiecare in stare buna ca sa vezi ce inseamna cu adevarat, dar nu imposibil. Eu unul as fi dispus sa-ti ofer masina mea la test in cursul saptamanii, bineinteles daca timpul tau iti permite sa faci teste in plus. Imi cer scuze de romanul scris daca a fost prea lung si te-a deranjat.Numai bine

  2. robert

    Mi-a placut dintotdeauna Aygo, arata cel mai bine dintre supercompacte. Am testat si eu Up! si mi s-a parut de tot rahatul, materialele folosite erau mai slabe ca si in Logan.

    Nu am test 1.0 de pe Aygo, dar am avut o Corolla de 1.3 din 1980, dupa resegmentare am trecut si de 165Km/h cu ea (masina avea ~100.000km).

    Ok review-ul, nu am vazut pe nimeni sa specifice pana acuma sonorizarea sau problema cu aparatoarele in interiorul rotilor din spate, acolo sigur se va face rugina in scurt timp.

  3. Hass

    Maicamea are un 107 din mai 2009, pe care l-am condus si eu si cu o plecare de pe loc perfecta, a 2-a pana la 100 a reusit 10.8 secunde pe cronometru. 15 secunde e exagerat…

  4. Negoescu Cristian

    Astept rewiew-urile noilor Logan si Sandero…care dupa parerea mea vor spulbera iarasi orice gluma de masina gen Up, Citigo, Aygo, care costa 10.000 euro… eu le consider glume proaste.

  5. alin

    buna George interesanta masinuta chiar la capitolul calitate pret!!Miam adus aminte de matiz la faza cu fetele de la portiere k erau la fel metalice !!!!!!!!in rest suna binisor motorasu knd il pui la treaba nu suna rau bafta pe mai departe!!!!!!

  6. Costelino

    Sunt fan al sedanului pt totdeauna. Legat de aceasta Toyota nu-mi place portocaliu din interior pt imi da senzatia de masina de jucarie (nu e serioasa) Sub nici o forma nu concep sa am usile la interior la fel ca exterioru. Indifernt ce culoare are la exterior sa nu o vad pe usi. Daca vad tabla in interior ca si la exterior mi se urca la cap. Butoanele de la geamurile electrice sunt aplicate pe usi, nu au continuitate cu nimic. Bordu urat cu spume dar utile pt doamne. Motor in 3 pistoane iar e ceva ce nu comcep. Concep sa fie numar par. Tetierele fata, parca e o placa de surfing. Sigurantele de pe usi ca la vechea dacie, nu se mai poarta betele alea dragi proiectanti de la Toyota, cat mai discrete sau lipsa. 11000€ pe aia imi vine sa rad, la suma asta iei ceva sh bun bun si dotat bine.

  7. Florin Muntean

    Salut George, parerea mea e ca Toyota FACEA masini de calitate. Acum a mai ramas doar renumele marcii. Lucrez intr-o fabrica care produce componente auto pentru cateva modele de Toyota (si alte marci) si nu-mi vine sa cred cat de jos s-a putut merge cand e vorba de a reduce costurile de fabricatie – aici intervenind: materiale, mana de lucru (care e foarte importanta – oameni fara de experienta …) dimensionarea corecta (mai bine spus subdimensionarea componentelor) si nu in ultimul rand durata de viata pentru care sunt gandite … vorba aceea: ,, pe afara-i vopsit gardul – inauntru … leopardul) ; sunt foarte dezamagit de ce se intampla in industria auto. Multumesc mult pentru articolele in care prezinti aceste masini cu LUMINI si UMBRE.
    Cu respect,
    Florin

  8. Alex

    Salut George, felicitari pentru test, urmaresc toate filmuletele si im place foarte mult k spui lucrurilor pe nume….eu nu sunt adeptul acestor masini micute, nu-mi plac deloc desi poate k daca doar te fatai prin oras ar fi ok….dar pretul mi se pare prea mare pentru ce ofera ele. Eu pe un Sandero din 2011 am dat 6000E cu tot cu remat si am tot ce imi trebuie la el(ABS,AC,AIRBAGURI,MP3…)…plus k am invatat k masinuta noastra este foarte practica in sensul k poti avea cat spatiu ai nev si o poti fol atat in oras cat si afara foarte ok……..apropo…intrebare George, vor urma si teste cu noile dacii?

    Cu respect ,
    Alex

  9. SRI

    @Alex,este adevarat ceea ce spui tu.Insa cate stele are Sandero si cate are Toyota? (aici fac referire la Euro-NCap).Iar Sandero face parte din alta clasa,deci trebuia sa exceleze nu numai la dotari ,ci si la siguranta.Aygo este din clasa ”mini” ,adica maşini destinate 100% rulării în oraş (segmentul A european).Pe cand Sandero e din categoria ”subcompactelor ”,adica maşini citadine cu spaţiu interior de nivel mediu (Segmentul B european) .Chiar si eu as fi curios de niste teste cu noile Dacii,insa sper ca noile Sandero/Logan,sa nu obtina tot 3 stele la Euro-NCap ,cum a obtinut Lodgy,insa ma indoiesc ca se vor indrepta prea curand.

  10. Mihaita Daniel

    Salut! As vrea sa imi exprim parerea despre aceasta masina: In primul rand, fata de ce ne-a obisnuit Toyota, masina asta nu este chiar asa buna pe cand ma asteptam cand am citit ca ai postat un nou video George… Acum, pentru oras eu cred ca e buna, dar pana la urma sa se auda vantul sau mai stiu eu ce este destul de depasit. Acum eu cred ca cei de la Toyota vor rezolva acest lucru, dar astept cu nerabdare testele cu Dacia Logan 2/Dacia Sandero 2 si Dacia Steepway 2. Sunt un fan mai ales al Daciei…
    Va salut!

  11. adrian

    As vrea sa vad si chevrolet spark motorul de 1.0 68 de cai, mi se pare foarte silentios pe langa pocnitoarea prezntata mai sus!Ceva pareri ale posenoului sorilor noului spark 1

  12. Tibi

    Decat asa ceva, oricand un sandero, chiar si generatia veche…

    Este incredibil de scumpa daca o raportezi cu masinile din clasa mica, pentru cateva sute de euro in plus, iei o fabia,sandero,clio etc .

    Este incredibil de scumpa si daca raportezi cu concurenta din clasa mini, gen picanto,splash sau spark. Si alea-s minione, dar au multe alte avantaje,gen calitate,dotari,pret….

  13. Mihai

    Salutare George,
    M-am uitat la aproape toate review-urile tale din categoria auto. Sunt curios ce parere ai despre Mitsubishi Outlander si Land Rover Freelander 2.
    Ai putea face review(-uri)?

  14. vlad istrate

    Salut George! Ar fi o idee sa folosesti mai des camera aceea plasata in spatele tau in viitoarele teste, mai ales cand faci demaraje sau de ce nu cand prezinti bordul masinii.

  15. JDM

    Cunosc foarte bine o domnisoara care peste 6 ani a avut un Aygo. Cumparat foarte repede dupa lansare, nici la toyota in showroom nu era. Comandat si primit prin 2006.
    Am mers destul de mult cu si comentarii.
    - in spate o persoana de 190cm sta okish. Nu se lafaie dar nici nu moare dupa un drum de 100-200km.
    - nu a facut pic de rugina in acel spatiu neprotejat de la rotile spate.
    - insonorizarea praf. parca era mereu cu geamurile deschise.
    - masina era sprintena, pina in 60-70KM/h e rachetuta pt ca motorul urca rapid in ture. a atins circa 160km/h pe gps pe autostrada. nu e un chin sa ajungi acolo dar nici lejer. din pacate nu stiu ce consum are la vitezele alea din cauza lipsei unui computer de bord.
    - dupa 6ani+ si circa 50.000km a avut zero probleme serioase. doar o pompa de apa care facea un zgomotor ciudat circa 2 minute dupa pornite. schimbata pe garantie.
    - suspensii cam dure. clar facuta pt oras. pe piatra cubica de pe prezan se simtea de parca se rupea. cum intra pe asfalat parca era alta masina.
    - in aceeasi 6ani nu a avut pic de zgomote datorate plasticelor din interior. din punctul asta e peste alte masini superioare ca clasa.
    - unele probleme de finisaj intern si extern. gen sticla care e hayonul era montata strimb, o deviatie vizibila. plasticul de pe montatul A pe interior parca umflat. apasai si flexa.
    - scaunele sint foarte ok. eu sint destul de mare si ma simteam bine pe ele la drumuri lungi.
    - pedalierul era dubios. parca avea valurele sub captuseala de sub presuri. nu stiu cauza dar se simtea ca la o masina care a fost mincata de rugina si cineva a tot sudat bucati de metal sa acopere gaura.
    - modelul initial desi aygo+ a venit cu doar 2 boxe. se aude radio si cam atit. calitatea era muci.

    Cineva mai sus a comentat de condens in faruri. Am vazut CX7 de 35k euro cu condesn in faruri. e perfect normal. Problema apare cind nu elimina condensul.

  16. hasserro

    Simplu desteptule, are 800 de kg. Asta inseamna raport de 11 kg si putin pe cal putere. Un passat de 140 de cai are 10 si ceva pe cal putere. Nu va mai uitati numai la putere. Cat despre cutie, 1 a 60, a 2a 110 a3a 150 ;). Documenteaza-te inainte sa vorbesti.

Lasa un comentariu

Nume*:
Email*:
Website:
Comentariu*:
* Nume, Email si Comentariu obligatorii

  • Mă găsiți pe:
  • facebook
  • twitter
  • youtube
  • RSS Feeds