Tătic nou! Probleme noi! – Ce mașină îmi iau?

De când sunt tată, am devenit sensibil la chestii mai ușor de suportat în mod obișnuit. Mă exasperează un vecin care ciocănește în pereți cioc-cioc-cioc. Le-aș mai băga nisip în tobele sport motocicliștilor în care tropăie adrenalina și hormonii noaptea pe la ora două. Așa îmi trebuie dacă stau la bulevard…

Greu de suportat sunt mai ales mâțele pribege de prin spatele blocului. În timp ce ele habar nu au de contracepție, câțiva vecini de-ai mei habar nu au că mila lor pute. Adică mâncarea pe care o aruncă se transformă inevitabil în fecale. ”Dacă o iubești, strânge și după!”

Cel mai greu de luptat este însă cu praful, fumul, polenul și uscăciunea. Am curățat aparatul de aer condiționat. Apoi am instalat plase pentru insecte și… am trecut la filtre. Mai întâi am luat unul pentru apă. Românesc și foarte bun. Cu toate acestea rămânea problema poluării aerului de pe stradă. Cred că am și pentru acela o soluție. V-o arăt mâine.

Nu mă pot decide totuși ce mașină să îmi iau și m-am apucat iar de căutat. Da, nu mai am mașină de trei ani de când am vândut TypeR-ul pentru că în timpul săptămânii alerg pe Vespa ori taxiuri pe vreme rea și în weekend testez mașini pentru blog. Acum nu mai pot trimite soția cu taxiul prin oraș de luni până vineri, iar trotuarele noastre și problemele cu transportul în comun le știți. Nu râdeți. Trebuia să îmi fie cel mai ușor dar în realitate este fantastic de greu să mă decid deși am răspuns deja la mii de emailuri de la cititori care îmi cer același sfat: ”Ce mașină să îmi iau!” Acum îi înțeleg și mai bine de ce sunt dezorientați.

Așa că am trecut prin toate variantele deja cunoscute.

Volvo V40 din 2004, 5.000 EUR (ultimul an în care s-a produs) – bun dar deja prea vechi și nu mai vreau să risc fără ESP ori cu un diesel alergat peste 200.000km. V50 e de fapt un Focus și am zis pas.

Volvo V70 din 2009, 11.000 EUR – superb dar ideal numai pentru drumuri lungi. În București ar fi mereu ”ciocănit” pe la colțuri și ar costa enorm la întreținere, plus consumul.

BMW 320d Touring E46 2005-2006, vreo 7-8.000EUR – l-am avut și îndrăgit dar e scump dacă are kilometri puțini iar cu peste 200.000km nu vreau.

BMW 320d Touring E91 2009 sau Audi A4 Avant 2.0 benzină (TDI este prea zgomotos pentru gust meu)- 10-12.000 opțiunea 1 până acum dar scumpicel dacă are sub 150.000 km Am ales din 2009 pentru că a primit un facelift care îmi place pe faruri, stopuri, capotă etc. și are motorul de 177CP Efficient Dynamics care face la drum lung consumuri de 5-6L/100Km

Mini Clubman din 2009 – 8-10.000 superb pentru oraș cu patru locuri suficient de comode dar mare problemă la bagaje sau spațiul pentru căruț.

Mi-ar mai fi plăcut enorm dar am depășit repede momentul pe motiv de preț și/sau dimensiuni: Mini Cooper, BMW Seria5 din 2011, Mercedes E-Klasse din 2010, Volvo XC60, Toyota RAV4, Honda Accord break, Renault Koleos, Honda CRV sau noul Kia Sportage.

Așa arată lista mea. Sunt puțin defazat cu fusul orar de când dorm în reprize așa că primesc cu drag sfaturi și opinii. Mi-a scăpat ceva interesant?

214 comentarii

  1. daniel

    eu am un espace din 2007 de 132kW care impaca si capra sportiva si varza familista. esential la masina mea e plafonul vitrat, eye candy pentru pispirica mea si ti-o reomand cu incredere. piete pentru ele sunt slovacia, cehia si germania :)

  2. alex34

    Pai eu am achizitionat un audi a4 din 2007 combi 2.0 tdi 140 cp, multitronic in 7 trepte,cu 112 mii km, cu mmi,cu piele plus cateva dotari bune …mai ales in bucuresti : senzori de parcare,de ploaie,fara xenon ,scaune fata incalzite.Masina merge impecabil si nu am probleme cu ea.

  3. ionut

    Eu ti-as recomanda un vw toaureg(2004-2006),lexus is220,citrorn c5,c6,peugeot 508,308 full option(navigatie,plafon panoramic,scaune incalzite)
    Mie imi place cel mai mult peugeot 308 :)

  4. Razvan

    George Hyunday I 40 break o masina frumoasa incapatoare , eu zic ca merita banii. Am 22 de ani si daca as fi in locul tau ar fi prima optiune. Sanatate

  5. Robert

    SH iti recomand Volvo V40, Citroen C5/C4 Picasso, Mercedes C klasse sau poate mai ai rabdare sa vedem cu ce pret vine noul i30 break, personal imi place mult.

  6. Adumitracesei Marius

    Salut George. In primul rand,sa va traiasca fetita,multa sanatate si fericire.
    Acum,la recomandari pentru masina..am cateva,care cred eu ca s-ar incadra intr.un buget cat de cat rezonabil
    Asa ca:
    1.Peugeot 508 sw sau sedan (second hand cred ca le poti gasi la un pret accesibil)
    2.Vw Touran (destul spatiu pentru orice fel de bagaje,dar nerecomandat pentru o folosire exclusiva in oras)
    3.Citroen C5 sw (foarte convenabile la pret,dar te cam ustura la intretinere)
    4.Renault Megane 2009+

    Cam atat.

  7. Andrei

    Salut George,

    Legat de raspunsurile la intrebarea *Ce masina sa imi iau?* tu ar trebui sa stii cel mai bine raspunsul, la cate masini ai testat pana acum pe blog.
    Felicitari pe bebe si bafta in continuare, vei avea nevoie :). Ca de la un tata la altul, fii calm, rabdator, disponibil pt sotie la orice ora si mai ales ar fi bine sa te obisnuiesti cu somnul in reprize si ai grija si de sotie :)

    Legat de masina, eu unul nu sunt adeptul masinilor second hand, as merge pe masina noua. Neaparat masina trebuie sa fie break sau VAN pt a avea loc de absolut tot, de la carut la patut la olita si la premergator (atunci cand va fii nevoie).

    Unele din criteriile mele ar fi: ESP, clima (nu AC pt ca exista riscul sa raceasca mai repede de la acel jet de aer bagat constant chiar daca fantele de aer sunt indreptate in alta directie), isofix (nu cred ca mai sunt masini care sa nu aiba acest sistem), km sa nu sara de 100.000 si ca un element de efect, trapa panoramica, piticania se va bucura enorm. In rest orice optiune este utila.

    Ca si modele second as mai putea adauga: Opel Astra H\I, Opel Meriva, Opol Zafira, VW Golf, VW Passat, Ford C-Max, Renault Scenic, VW Touran, Ford S-Max. Variantele de caroserie break sau VAN depinde de model. Anul de fabricatie minim 2008.
    Modele noi, chiar tu ai testat: Dacia Lodgy, Opel Meriva, Kia Sportage.

    Bafta la cumparaturi si sa ne anunti si pe noi care este masina aleasa.

    O zi buna si racoroasa si multa sanatate piticaniei.
    Andrei.

  8. Mihai

    Honda CRV – am una, spatioasa, motor iDTEC performant, rezista bine la gropi, se descurca in offroad, consum corect, costuri revizii mici. Am si un TypeR dar ala e pt altceva, stii bine..

  9. Mihail

    Recomand din experienta de familist Citroen C3 Picasso.Este a 2-a masina in familie prima fiind un Bmw 525,dar sincer de cand avem Picasso-ul nu am mai miscat mult cealalta masina

  10. Radu

    Momentan sunt posesor de C5 berlina si in curand voi fi in postura ta si anume de a cauta masina de familie. Cum spatiul pentru bagaje devine foarte important cand ai de carat mereu un carucior plus multe alte chestii, un break e cel mai potrivit, din punctul meu de vedere. Eu cel mai probabil voi schimba doar varianta de caroserie, ca sa zic asa, adica ma voi orienta catre un C5 break, motorizare 2.0 HDI 140/160CP, 2009/2010, euro 5.
    Variante de asemenea atractive din punctul meu de vedere sunt si A4 Avant(desi nu sunt fan VAG), Ford Mondeo Wagon iar pentru cei care nu vor neaparat un break ar fi Citroen C4 Picasso, Peugeot 3008 si Ford C-Max.
    Felicitari si sa va fie sanatoasa fetita ;)

  11. razvann

    Pentru familie trebuie o masina cu spatiu decent pentru locurile din spate, mai ales ca acolo va sta sotia de cele mai multe ori + bebe in scaunel, asa incat trebuie loc suficient pentru picioare si miscare. Nu in ultimul rand este necesar un portbagaj spatios si cel mai importand cu deschidere buna (trebuie sa intre caruriorul si mai tarziu tricicleta/bicicleta). Astea fiind spuse ma gandesc la o masina clasa medie 5 usi sau break.

  12. Marius

    Eu am avut un Golf Plus cu motor 2.0tdi – 140cp. Superb. Demaraj incredibil, super spatios pt 3-4 persoane. Gasesti unul bine echipat in jur de 10000, dar sa fie neaparat dupa 2009 ca sa fie euro5 si motor CR (astea CR sunt silentioase, difera mult de pompe-duse). Si de ce nu 140cp cu cutie DSG. Raport pret/calitate ffff bun. Aveam un consum de 5% la drum intins cu 4 adulti in masina si climatronic pe racire. In oras maxim 6-6.2 Plus ca la interior este Tiguan copy-paste.

  13. mihaela

    un crysler grande voyager e spatios.avem si noi.are 7 locuri.noi am eliminat 2 scaune ci am facut-o cu 5.porbagajul e mare cat o dacie.

    1. George Buhnici Autor

      @mihaela – Voyager este spectaculos la drum lung. Confortabil ca un autocar. Am mers cu unul și îmi place teribil. Întradevăr o mașină de familie dar ca și Lodgy prea mare pentru mine.

  14. Ciprian

    Salut George!
    Ma regasesc si eu oarecum in situatia ta de cautare, avand un bebe de 15 luni si al doilea care soseste in 3 saptamani.
    De 2 ani am un Renault Laguna Estate Initiale 2,0 dCi 150 cp, cumparat nou (locuiesc in Franta si masina am luat-o ieftin, in echipare de varf, prin intermediul unui “mandatar”).
    Eu zic ca iti trebuie neaparat break avand un copil mic.
    Noi facem drumul spre Romania cam de 2 ori pe an (3 adulti + bebele) si nu m-as descurca cu o berlina dpdv al spatiului de portbagaj.
    Avand in vedere ca doresc sa schimb masina mea (sotia avand o Skoda Fabia 1,2 TSI 105 cp DSG Elegance luata in 2011), am tras linie si am decis ca doresc 2 lucruri obligatorii, avand in curand 2 copii de varsta mica: un break se impune si, in plus, doresc cutie automata/robotizata tip DSG.

    Laguna mea are un portbagaj mediu de 508 litri, asa ca in prezent ezit intre un Peugeot 508 SW GT 2,2 hdi 204 cai, sau, cu portbagaj identic (560 litri) dar pret dublu ar fi Seria 5 Touring in finisare Exclusive eventual in xDrive la 258 de cai. Superb dar scump, scump !

    Daca vrei spatiu si iar spatiu nimic nu bate o Skoda Superb Break (imensa la locurile din spate si portbagaj de 633 litri). La pret ar fi echivalenta sau un pic mai ieftina ca Peugeotul (vorbesc de variantele in echipare de varf disponibile in Franta).

    Ar mai fi si Ford Mondeo SW, dar urmeaza schimbarea de generatie si, in plus, finisarea e dupa mine un pic sub tot ce am vazut pana acuma.
    Iarasi, Passat-ul break e o optiune, dar cel nou tre sa apara si el.

    Mazda 6 e placuta la design (iar cea noua va fi si mai reusita se pare), dar spatiul e comparabil cu cel al “generalistelor” franceze.

    Seria 3 de la BMW (nu F30 ci generatia anerioara) mi se pare mica la portbagaj. Am un coleg care a luat una din 2010 berlina, e super incantat de motorul de 177 de cai, de cum se conduce, dar, avand un copil, regreta ca nu a luat break.

    Cam aste sunt optiunile la care ma gandesc eu. Spor la ales, ca nu e usor!

    1. George Buhnici Autor

      @Ciprian – ai dreptate la toate exemplele. Dar parcă nu aș renunța la senzația de plăcere și sportivitate pentru un portbagaj uriaș. Încă doi ani cel puțin am un singur copil și nu vreau să umplu vreodată 600 de litri cu sarsanale. Cred că putem și cu strictul necesar, fără toată camera copilului la noi.

  15. 745

    Daca vorbim de o familie si de confortul necesar acesteia atunci recomand c4 grand picasso sau c5 tourer… ieftine la achizitie, km putini, 2.0 hdi e super fiabil si silentios, plus ca nu pari genul de om cu complexe care sa stea diminetile sa completeze ulei pe ascuns de vecinii cu logan care nu au facut niciodata asta la mpi-urile lor si nici nu te vad cautand disperat codul motorului sperand sa nu fie vreun blb bkp si altele… masina e doar un accesoriu, trebuie doar sa te duca in deplin confort, fara stress si cu bani cat mai putini din pct a in pct b…
    ar merge si un lodgy nou sau un accord/avensis modelele anterioare…

    te salut

    1. George Buhnici Autor

      @Paul , @745 – C5 ș lua dar aștept schimbarea de model. Best-buy este la vechime de 3 ani dacă s-a schimbat modelul în ultimul an. Deprecierea este maximă pentru o mașină ăn stare foarte bună. Cum e acum Seria3 de la BMW, spre exemplu sau Audi A4.

  16. Roxana

    Si eu am aceeasi dilema….de curand sunt mamica si din 2 masini mici vrem sa facem una mare…desigur ne-am orientat spre ceva SH, ca mare si nou = multi bani. Dupa mai multe cercetari de piata am ajuns la concluzia ca o masina break e ideala pentru o familie…deci recomand Skoda Octavia, Seat Exeo Break, Skoda superb, Audi A4 break sau allroad…
    Spor la cumparaturi..

  17. goshu

    @ Marius, Golful Plus este o masina ok pentru transportul a 4, chiar 5 persoane, dar portbagajul este de toată jena… mai mic ca la Golf 5 sau orice altceva din clasa lui… nu este de familie cu copil mic!!!

    Şi eu sunt un tătic pus pe plimbări, deţin un Astra H hatchback şi vreau să fac trecerea la unul break sau la o Zafira… recomand Opelul, nu atât prin prisma performanţelor de pe şosea (n.b. nici nu vei avea nevoie mai mult decât îţi oferă, din noua postură), cât mai ales dpdv al fiabilităţii şi costurilor mici de întreţinere.

    Să vă trăiască “piciul” şi să vă stai cu camerele pe aproape… mereu vor apărea cadre care trebuiesc imortalizate!!!

  18. gabriel

    ti-a scapat… Lodgy! masina romaneasca, raman banii in tara etc. tot vroiai sa fii sofer de autobuz. serios, da-ne un motiv pentru care nu ai pe lista si Lodgy.

    1. George Buhnici Autor

      @gabriel – Lodgy este pentru familii mari cu cel puțin 3 copii. Încă 3-4 ani prefer să merg cu o mașină mai mică și apoi trecem la autobuzul Lodgy fără ezitare. Asta dacă nu cumva ajung bogat și îmi iau BMW 530d Touring.

  19. lucian

    Observ ca din gama GM nu ai pus nimic.

    Opel Vectra 1.9 CDTI 150 CP 2008-2009 caravan(pt o familie numerosa) sau ceva mai sportiv un GTS.

    Insignia 1.9 CDTI (ceva mai putin dotata)

    Audi A6 variant 3.0 TDI 2006-2007

  20. Andrei

    Salut George,

    Pentru ca imi pari a fi un tip rational recomandarea mea ar fi ca pe primul loc sa pui siguranta familiei. Asta inseamna ESP, minim 8 airbaguri si o masina cat mai grea cu 5 stele Euroncap (asta exclude deja Mini-ul). In cazul unui impact o diferenta de greutate de 200 KG conteaza enorm, evident in defavoarea masinii mai usoare. Cauta pe Google “Yaris vs Camry crash test” si vei intelege imediat la ce ma refer. Pe locul 2 as pune venitul mediu al familiei tale pe o perioda de 3 luni. Daca pretul masinii este mai mare decat aceasta medie inseamna ca nu ti-o permiti!
    Tinand cont de cele de mai sus din clasa premium iti recomand Citroen C6 sau Mercedes Benz E 200 NGT – 2007. Din 2007 s-a revizuit si partea mecanica pt E class. De ce motor NGT? Pt ca are instalatie GPL din fabrica si atunci cand vrei poti sa mergi si pe gaz pentru o economie exemplara si nu ai costuri de intretinere si taxe la fel de mari ca la diesel. In plus poluezi mult mai putin decat un diesel. Tine cont si de faptul ca varianta break E Class are cel mai mare portbagaj raportat la orice alta masina din clasa mare sau premium. Variantele economy ar fi Ford S MAX si Renault Espace, ambele mai spatioase si mai sigure (plecand de la premisa ca nu vei face sport cu masina de familie, caz in care ar fi discutabila stabilitatea lor) decat un Seria 3 sau un A4/A6, seria 5 samd. Apreciez japonezele insa Avensis (2003-2009)este foarte usora iar Honda Accord estate printre masinile de familie mari are un portbagaj codas in ceea ce priveste volumul.

    1. George Buhnici Autor

      @Andrei – excelente recomandările tale. La cel cu veniturile pe trei luni nu mă calific pentru E-Klasse. Cât despre greutate, caută și teste cu Smart. O mașină mare și grea are altă inerție/energie cinetică la impact. Spațiul este și el relativ. Nu sunt adeptul bagajelor ”extinse”. De cele mai multe ori plec la drum cu un troller de max. 7-10kg.

  21. Daniel

    Salut George. Imi poti spune ce filtru ai pus pentru apa potabila ? Eventul un link ? Sper sa vezi comentariul meu. Eventul poti sa imi scrii si pe mail. Multumesc mult.

  22. Mihai Florea

    In primu rand ,sa va traiasca fetita,sa creasca mare si sanatoasa ,iar in legatura cu “ce masina sa aleg” cred ca tu stii cel mai bine care e raspunsul corect,dar ca o parere ….Audi “suna cel mai bine” din lista ta..oricum am mai precizat ca saabkyle04 al romaniei…stie cel mai bine ce masina sa aleaga,sa auzim numai de bine.

  23. Mihai

    aici s-ar incadra un 320d e90/e91 4×4 dupa 2006, dar preturile pentru xdrive sunt marisoare si foarte rare masinile cu xdrive pe 2.0 diesel, a4 este cam la celeasi dimensiuni cu bimul, dar nu iti plac ca sunt zgomotoase… :/, eu unul as merge pe 320d si as cumpara o cutie de pus pe plafonul masinii pentru drumurile lungi :P, tot ai scoate consumuri bune cred.

  24. robi

    Salut George.Si multa sanatate tie,fetitei si sotiei tale.
    On Topic:Eu sincer sa spun detin o Daewoo Nubira II CDX berlina,si pot sa spun ca este o masina excelenta,fasneata,incapatoare ( portbagaj incapator,interior incapator),dar are consum putin cam mare,in oras consuma 11 litri.Si se poate gasi la un pret rezonabil pe Autovit.Iar a mea are aproape 80.000 de km si nu am schimbat nimic la ea in afara de consumabile.Dar eu zic ca la exterior arata decent,a masina serioasa altfel nu mergeau guvernantii in ele.Si inca o idee ar mai fi sa iti cumperi o Toyota Prius Hybrid.Iar Toyotele sunt excelente si nu mai zic de sistemul hybrid revolutionar care scoate niste consumuri foarte bune.Iar pe autovit am gasit si la 7.000 de euro.Sau daca ar fi sa alegi o masina noua ,ti-as recomanda Toyota Auris.Toyota chiar are o oferta speciala la Auris ”Oferta de aur” si 5 ani de intretinere gratuita,iar versiunea de baza costa 12.931 euro cu motor de 1.33 L Dual VVT-I de 99 cp.Chiar o sa te indrum spre linkul cu pricina.M

    1. George Buhnici Autor

      @robi – Mulțumesc. Tocmai am ajutat un prieten foarte apropiat să își aleagă o mașină și exact Auris a fost. Pentru mine este însă o idee prea mică. Nubira e o mașină accesibilă pe care o recomand dar cred că eu aș merge puțin mai sus.

  25. George Buhnici Autor

    @Mihai Florea – mulțumesc
    @ cristi – cum Chevrolet nu am mai testat pentru că sunt ”banat” de importator iar Lodgy e prea mare, zic să mai tragem un loz
    @Mihai – către E91 mă îndrept am impresia dar sigur nu Xdrive. 320xd se fabrică doar din 2009 pentru modelele 2010. Am condus și mi se pare prea puțin cuplu pentru patru roți ca să mai obții senzații BMW, chiar și la viteze mici. Nu degeaba au impus zeci de ani regula că nu pun transmisie integrală pe mașini cu mai puțin de 200CP. Oricum, pentru câteva zile de iarnă grea și poate un drum-două pe an în offroad nu merită să consumi cu 1L/100Km în plus. Prefer un 320d cu propulsie (tracțiune spate) pentru consumul mic dar și demarajele peste orice 2.0 diesel de pe piață.

  26. Mihaitzuuu

    Hmm, pai ti-as recomanda Renault Fluence (2011 -2012) , ca si echipare iti recomand de la “Expresion Plus” pana la “Privilege”. Daca nu iti plac masinile de la Renault, o Dacie sau un Citroen C4, foarte buna , spatioasa, perfecta pentru tine.

  27. eusebiu

    George in primul rand sa-ti traiasca fetita!
    Este bine ca-ti faci planuri pentru viitor si ca ai de gand sa umpli cu copii o Dacia Lodgy dar deocamdata sunteti doar trei in familie.
    Gandestete bine George:sigur ai nevoie de o masina atat de mare precum cele mentionate?Dece nu te gandesti la un sedan sau un hatchback?(Citroen C4,Opel Astra,Audi A2,Audi A3,Merceds B clase).

  28. marian

    Eu am o fetita de 1an si am trecut prin aceeasi dilema.
    Dupa mari comparatii intre diverse masini am optat pentru un Renault Fluence 1.6 16 v dotat cu clima,ESP etc. Am luat benzina sa nu trezesc fetita la drum lung (fata de diesel).
    Este o masina spatioasa ieftina, bine dotata,portbagaj spatios etc.
    Daca aveam mai multi bani mi-as fi luat Audi A6 Avant 2.0 diesel din 2009.
    Succes tuturor!

  29. adria aslam

    Te salut George.Nu pot sa cred ca ai ajuns intr-o asa dilema dar in aceeasi situiatie am fost si eu daca mai ti minte acum 2 luni cand ti-am cerut parerea intre un Ml si un Q7,ei pana la urma a fost un seria 5 model 2012 de care sunt super multumit.Pentru tine ti-as recomanda un E 270 break s-au seria 5 touring.Sunt cam mari prin Bucuresti dar vei sta pe primele locuri la siguranta,confort.Iar ca varianta mai economica pentru buzunar ar fi passat dupa 2009 pentru ca au motoarele de generatie noua cu filtru de particue si CR sau Audi a4 pana in 2009 ambele diesel de 170 cp si nu o sa regreti.Nu mai au motoarele alea de tractoras pe care le stim cu totii cu PD(pompe diuse) sunt mai silentioase.Bafta si mai vrem noutati pe blog.

  30. Dragos

    Parca nu am văzut nimic de Passat. Conduc un sedan. Tot un bebe si îmi acoperă nevoile. Dar da, nu e sportiva. Chiar deloc.

    M-as mai gândi la Mazda 6 wagon sau Subaru outback (modelul anterior cu geamuri fără rame). Cred ca acoperă bine si latura familiala si cea sportiva.

    Dacă as fi nevoit sa caut acum as cauta o berlina 4×4 cu cutie automata ;)

    Multă bafta in alegere. Sunt convins ca o sa faci alegerea corecta!

  31. ionut

    Eu ti-as recomanda un vw toaureg(2004-2006),lexus is220,citroen c5,c6,vw passat,peugeot 508,308 full option(navigatie,plafon panoramic,scaune incalzite)
    Mie imi place cel mai mult peugeot 308.Acestea fiind sub 10000 euro

  32. lucian

    Conduc zilnic un Signum 1.9 diesel si am cuvinte de lauda la ce au facut opelul cu acest model.Sunt foarte multumit,o masina robusta si eleganta.Banuiesc ca nici vectra nu sta mai prejos. In familie mai exista si o Insignia sedan 2.0 diesel si suntem foarte multumiti de alegerea facuta.
    Iti dau dreptate un bmw seria 3 2007-2009 motor de 2000 variant e alegerea ideala in cazul tau,insa cum spuneam si mai sus, cu totii avem si fixatii iar pt mine audi a6 variant 3.0 tdi este urmatorul pas.

    Mult noroc cu achizitia si sa nu uiti sa o prezinti si pe forum.

  33. Ciprian

    Salut,

    Recomandararile mele sunt:
    1. BMW 520 D (177 cai) 2007+, touring sau nu.
    2. Audi A6 2.0 TDI (170 cai) touring cu leduri gasesti la 13-14 mii super

    Ai vazut si tu din toate testele ca hatchbackurile sunt ok la oras, plimbari etc, dar la bagaje nu stii cum sa le mai inghesui.

    Toate cele bune!

  34. alin

    Buna George tias recomanda un vw cady 2007 e foarte economik si spatioasa parerea mea!!Dar constientizez k nu iei in calcul asa cva….bafta pana la urma hotarasti u cu sotia ce si cum sa cumparati!!Multa sanatate !

  35. Andrei

    @ George

    Testul cu Smart-ul pe care il pomenesti doevedeste ca oricat de bine te protejeaza structura de rezistenta a masinii ea are o capacitate limitata de a disipa energia de impact. Cu alte cuvinte daca energia impactului este mai mare decat energia pe care o poate dispisa masina surplusul este resimtit de organele interne care cedeaza. Testul euroncap arata capacitatea masinii de a disipa energie in mod direct proportional cu masa ei. Energia de impact este masa ori viteza la patrat. Viteza este constanta la toate masinile testate, difera doar masa. Asta inseamna ca un smart poate disipa 750 de unitati de energie – (750 *mv2) iar un E Class de exemplu poate disipa ~1700. Asta inseamna ca in cazul unui impact frontal cu o masina compacta de 1200 kg caroseria Smart-ului va trebui sa disipe 1200 de unitati, el e conceput pt maxim 750 iar rezultatul e clar. Aceeasi masina de 1,2 tone vs un E Class si masina compacta ia locul Smart-ului. La randul lui un E Class va fi in defavoare pus in fata unui Espace care e mai greu cu vreo 200 kg… Ca sa fie mai clar poti sa cauti crash test Fiat 500 (5 stele dar usor) vs Q7 (4 stele dar mult mai greu si mai inalt, un alt factor decisiv). In practica asta inseamna ca din masina mai mare poti sa cobori dupa ce esti lovit de o masina cu masa mai mica care venea spre tine cu mai mult de 64km/h (viteza de test) fara sa patesti absolut nimic (garantia celor 5 stele). Din pacate sunt patit, am trait asa ceva si ma bucur ca m-am aflat in masina mai sigura. Avand in vedere ca soselele noastre sunt pline de “meseriasi” si ca la noi lista neagra e cea mai mare din Europa e bine sa fi in superioritate!

  36. Razvan Radu - Cazare Mamaia Constanta

    Salut George,

    In primul rand felicitari pentru intregire familiei. Baiatul meu are 2 ani si 6 luni si stiu prin ce treci tu acum :)

    Daca tot vorbim de masini inainte sa discutam si despre securitatea copilului in masina.

    Eu am ales Romer http://www.britax-roemer.com din foarte multe motive.

    Cat baiatul a fost mic am folosit un landou special iar de la 8-9 luni folosim acest model http://www.britax-roemer.com/car-seats/overview-car-seats/king-plus ce are foarte multe avantaje, primul ar fi ca montarea si demontarea in masina dureaza sub 1 minut.

    Exista pe soseaua de centura la 200 metri de Franke firma Kreis Design unde poti sa vezi multe modele.

    De multe ori din Germania cumpar produse de la http://www.baby-markt.de ce livreaza gratuit in Germania, in cazul meu o agentie Atlassib si de acolo mi se livreaza acasa cu plata la destinatie.

    In ceea ce priveste masina, dupa cate te-am anuntat in primavara am cumparat un Ford Focus facelift din 2009 motor 2.0 benzina cu GPL din fabrica, kitt ce la noi costa aproximativ 1500 euro.

    Dupa multi ani in care am folosit masini pe motorina am revenit la prima dragoste si anume alimentarea cu GPL.

    Chiar daca se spune ca daca faci peste 30 000 km pe an se merita o masina diesel asa cum iti scriam in trecut la un motor alimentat cu GPL economiile sunt mult mai mari.

    Componenta familiei este asemanatoare cu a ta in plus masina este folosita si in interes de `servici`.

    Masina o folosesc atat in oras cu un consum de 9-11 % in functie de stilul de condus si gradul de incarcare dar cu opriri dese si AC pornint permanent si un consum de 6 – 7 % la drum lung (Constanta Bucuresti) un drum dus costa intre 65 si 75 ron in functie de stilul de condus.

    Pina acum am parcurs 30 000 km si pot spune ca sunt foarte multumit de masina. Nu am avut probleme cu masina pina acum in afara de consumabile totul functioneaza normal.

    Ca de obicei consumabilele sunt ieftine la Ford inclusiv cele de GPL.

    In ultimul drum de 1000 km facuti in 12 ore de condus aproape non stop Constanta, Sunny Beach, Medgidia, Otopeni, Constanta masina a demonstrat ca cei 6700 euro platiti marita toti euroii :))

    Am avut un consum de aproximativ 10 % in conditile in care au fost 5 pasageri + bagaje pina in plafon si tanand cont de relieful catre Sunny Beach.

    In plus masina pe serpetinele dintre Varna si Sunny Beach nu arata ca ar merge pe GPL.

    Singur la dus din Constanta pina in Sunny Beach am avut nevoie de 3 ore, jumatate din timp pina la Varna si cealalta jumatate de la Varna la Sunny Beach. Asta ca sa iti faci o idee despre cum trage masina.

    Masina de mai jos mea de fapt una identica cu a mea.

    Culmea este acelasi vanzator de unde am luat-o si eu pe a mea si cu siguranta este de la aceeasi firma de medicamente din Frankfurt ce au detinut si masina mea pentru ca ei au in flota doar Forduri albe.

    Uite si dovada :) http://www.reininger-ag.de

    La pret se mai negociaza intre 300-400 euro iar daca iti faci singur numerele pe 5 zile cu 70 de euro poti pleca cu masina in aceeasi zi.

    Chiar daca taxa de inmatriculare este mare aproximativ 7500 ron banii se recupereaza in instanta in 12 luni, personal am deja primul termen in Septembrie si cum sunt deja cu 2 taxe recuperate nu imi fac probleme.

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ford-focus-turnier-2-0-16v-lpg-titanium-bad-vilbel/161637753.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=17&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=LPG&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar

  37. Dragos

    @Andrei

    Exista o greșeală pe care o fac foarte mulți când se uita la numărul de stele ale unei mașini: EuroNCAP explica clar ca 5 stele ale unei berline nu sunt același lucru cu 5 stele ale unui suv:

    “Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable.”

    De aici: http://euroncap.com/Content-Web-Page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx

  38. Ovidiu

    Buna George,
    In urma cu cateva luni de zile iti ceream opinia in vederea achizitionarii unei masini personale.Vroiam E90/91 cu facelift sau Focus nou 1.6 ecoboost.Soarta a fost sa ma aleg cu un A4 B8 Tdi 143.O gasesc extrem de confortabila si placuta la drum lung.Spatiul interior mai mic decat la Passat sau Mondeo,dar putin peste E90.
    E o varianta de luat in calcul.

  39. Rares

    Nu vreau sa fac pe inteleptul, dar tu stii cel mai bine ce iti doresti de la o masina (siguranta, confort, sportivitate, aspect interior/exterior, spatiu, gabarit, marca, etc), cat poti sa aloci pentru intretinere si asigurare, cat o folosesti in mediul urban, ce stil de condus ai (asta se cam stie :) ). Pune totul pe hartie si vezi ce iese.

    Pentru mine este importanta siguranta, confortul si aspectul interior. Nu imi plac masinile mari sau cele foarte populare (gen seria 3, A4, Golf, Passat) si calatoresc in general singur sau cu inca un pasager. Locuiesc in UK si parcurg majoritatea km pe autostrada. Iar in ultimul rand nu am de gand sa investesc intr-o masina foarte scumpa pentru ca apoi sa plang cand ma uit la cate lovituri/zgarieturi a incasat in parcare la supermarket.
    In consecinta conduc un S40 2.0D, vechi de aproape 6 ani. Cand l-am cumparat nu era foarte comun (acum este, din pacate), la capitolul siguranta nu poti sa ceri mai mult de la o masina mica, confortul e pe masura, dotarile sunt mai mult decat am nevoie.
    Ziceai ca V50/S40 e un fel de focus. Nu prea sunt de acord cu tine, confortul (mai ales insonorizarea) si siguranta nu se compara (as vrea sa-i vad pe cei de la Ford cu sisteme gen SIPS). Stiu ca platforma e de focus si motorul e PSA, dar la Volvo se schimba cureaua de distributie la 250.000km (150.000 mile) si asta spune multe. Nu imi plac la masina urmatoarele: sportivitate, greutate (siguranta are un pret), iar anvelopele fata trebuie schimbate cam la 16.000km (si nu sunt ieftine). Cand am cumparat masina era inca in garantie, atunci am schimbat un amortizor, iar in rest doar consumabile. Cheltuiesc cam 2000EUR pe an pe revizie, asigurari si taxa de drum.

    Pentru un familist care tine la siguranta recomand Volvo cu incredere. Mai bine ma duc la un karting sau inchiriez un benzinar atunci cand simt nevoie de sportivitate decat sa am remuscari. Fierul se poate inlocui oricand…

  40. Edw Alx

    Salut ! sa va traiasca si sa va bucurati de mica minune din viata voastra [...] am trecut si eu prin probleme asemanatoare, am avut un Bmw E46 Coupe Facelift 2.0cd din 2005 pana cand copilul avea 1 an si 5 luni adica exact prin cele mai grele clipe, fix atunci cand iti trebuie o masina serioasa,o masina spatioasa, care sa mearga si iarna si vara .
    Iti pot marturisii ca a fost ingrozitor cu 2 usi eu fiind si presat de timp si de anul fabricatiei fiindca vroiam sa mai vand acea masina sa mai recuperez ceva bani pe ea si mai vroiam s-o mai si intretin …(pretul de achizitie a fost 19.000 euro in 2008)
    Intr-un final am vandut masina acum 4 luni copilul in prezent are aproape 2 ani si masina pe care am decis s-o cumpar pt oras, pt mers cu copilul zilnic fara a ma gandii ca acea masina se devalorizeaza in vre-un fel este Renault Megane Classic 1,9dTI (100cp), pe care am dat 2000 euro si de care sunt extraordinar de multumit .
    Masina asta are numai avantaje :)) consum “cu pipeta” 6,5% in Buc si 4% extraurban, intretinere ieftina, nepretentioasa la combustibl, daca mi-o zgarie careva nu-mi pasa , este suficient de incapatoare, nu am ce pierde la ea, este ieftna de la achizitie, merge impecabil, nu dorm stresat noaptea ca o fura sau se intampla orice cu ea, nu troncane, nu bate nimic, porneste la sfert, etc….
    Am investit 1500 ron in ea fiindca am decis sa-i schimb toata articulatia fata + ulei + filtre + discuri si placute … nu era neaparat necesar dar am vrut s-o pun la punct .
    Iti marturisesc, pana la aceasta masina am avut numai masini de la 10 000 euro in sus … de cand am aceasta masina mi s-a schimbat viata .
    Vroiam sa-mi iau BMW X3 din 2006-2009 2.0d dar am renuntat fiindca aceasta masina se devalorizeaza enorm din cauza lui X1 care vine puternic din spate si peste 2 ani as fii pierdut la bani cu SACOSA .
    Gandestete si la faptul ca copilul va creste si va incepe sa-ti danseze pe tapiteria din piele, sa traga de orice gaseste , sa roada, sa zgarie trimurile etc… :)

    Bafta in luarea unei decizii !

  41. ciprian

    Ti-as recomanda un vw golf5/6 break…e o masina ieftina (second hand) adica s-ar incadra in bugetul tau. spatioasa…nu se pune problema pentru carut..ai sistem de prindere isofix pentru scaunul copilului…e o masina bine antifonata…sigura,economica….pot spune ca si sportiva..acum ramane la latitudinea ta ce alegi…tinand cont ca ai foarte multe optiuni cum ar fi 4 motion..tour v….ti-as recomanda 4 motion mai mult pentru iarna si o stabilitate .
    Numai sanatate tie si familiei tale!

  42. Alex

    Desi sunt fan si propretar bmw, i-mi plac mai ales motoarele diesel de la ei, eu personal daca ai fi in locul tau asi lua totusi in considerarel si o Honda Acord masina renumita pentru fiabilitate ei.
    Care din punctul meu de vedere este o masina foarte reusita si forte aspectuasa, motor aspirat (mai siplu fara tubo), intretinere mica, se incalzeste forte repede iarna (ceea ce e foarte important mai ales daca ai in masina si un membru mic al familiei), tractiune fata(iana mai siplu de condus).
    De fapt este o masina mai de oras si este mai aproape de ce avem nevoie.
    Mai ramane sa te obisnuesti cu:
    - lipsa cuplului la turati scazute,
    - fara senzatia de propulsie care mie sincer i-mi place forte mult.
    - robustetea si dinamica cu care se conduce un 320D, chear si de generatie mai veche.
    - etc

    Insa lasand la oparte senzatile si obisnuintele, fizic performatele sunt foarte apropiate pe hartie.

  43. Vlad

    ///@ cristi – cum Chevrolet nu am mai testat pentru că sunt ”banat” de importator iar Lodgy e prea mare, zic să mai tragem un loz///

    Ai fost “banat” dupa recenzia cu Chevrolet Cruze? Doar de curiozitate intreb ..

  44. robert

    Kia Rio sau ceva Hyundai pentru garantie, daca ar fi pentru masina noua.
    Audi A3 Sportback dupa mine este iarasi ok ca si 2nd hand.

    In schimb feedback de la un dealer Fiat a fost ca nu au probleme deloc cu Bravo sau Grande Punto diesel, mai ales daca schimbi filtrele si uleiul la fiecare 10000 km.

    PS

    Poti incerca sa te axezi pe masini cu distributia pe lant sa ‘iasa mai ieftin’ intretinerea.

  45. Ciprian

    Te salut Geroge,

    Parerea mea este ca ai putea sa alegi astfel:

    1 BMW E91 berlina ori break (imi plac ambele)
    2 Honda Accord berlina ori break ( benzina 2.0)
    3 Volvo S60 (2006-2008) pentru siguranta, confort, fiabilitate, devalorizare mica.

    Te salut.

  46. tiberiu

    Eu cred ca orice compacta este arhisuficienta pentru o familie cu un copil. Pentru plimbarea in oras, carutul intra in portbagaj iar peste el orice minge,galetusa,trotineta sau mai stiu eu ce. Pentru cele 2 concedii (probabil) anuale, o cutie-portbagaj pe plafon rezolva orice nevoie suplimentara. Eu mi-am luat masina de clasa medie exact din acest considerent si dupa 4 luni am vandut-o. Mi-am dat seama ce fraier sunt sa plimb 1,5 tone zi de zi prin oras pentru cele 12-15 zile de concediu pe an…

  47. Daniel

    1.Un RAV4 e mai mic ca suprafata decat un seria 3. Eu as alege unul 2.0 benzina AT, daca nu ai fi avut nevoie de acces pentru copil in spate ideal pentru orasele romanesti ar fi fost unul in 3 usi model pana in 2005.
    2. SAAB 9-3/9-5 break, benzinar turbo.
    3. Smart ForFour. Foarte chic, mic la exterior foarte spatios in interior, foarte practic, bancheta spate se culiseaza si rabateaza, etc. Dezavantaje: garda la sol foarte joasa, portbagajul poate nu va fi suficient in unele situatii, dar sa nu uitam ca bancheta spate se culiseaza.

  48. Rares

    Am doar 21 de ani, si conduc un hatchback cu 4 usi zi de zi, de 2 ani incoace. Pentru moment nu am nevoie de nimic mai mult. Dar daca ar fi sa ma pun in postura ta, si adunand ceea ce imi doresc de la o viitoare masina (diesel, cuplu mare, spatiu, nota sensibila de sportivitate si aspect exterior placut), as merge fara sa stau pe ganduri spre un seria 3. Stiu, sunt scumpe cele sub 200.000 km, dar daca te zbati putin gasesti unul pe la 160-170 de mii la un pret decent (chiar daca asta ar insemna sa strangi putin surubul la buzunar). Ai destula experienta in domeniul automotive, sa nu te sperie asa tare numarul de kilometri. Daca Astra G-ul meu din 2002 (momentan la 160 de mii) n-are nici un bai (o ingrijesc si a fost ingrijita), eu zic ca BMW ar trece testul cu brio. In 2 ani am parcurs in jur la 20.000 km fara sa schimb un surub (doar consumabile).

    Recomand dupa BMW un Laguna 3 (ieftin la mana a doua, foarte reusit, cu putine influente asiatice), un Duster 1.5 4×2, sau Opel (modelele Astra si Zafira). Astra l-ai testat deja, Zafira e mai “ordonat” decat Lodgy. In oricare caz, recomand diesel. E cea mai buna alegere spun eu

    Numai bine !

  49. rick23ro

    Vad ca te indrepti spre diesel desi spui ca 95% va fi folosita in oras. Pai de ce diesel atunci? Chiar tu spuneai ca pt. asta se recomanda benzina si iti dau dreptate.
    Si inca ceva, iarna ce faci cu bebe? Ori iei benzina ca sa se incalzeasca repede, ori un diesel cu incalzire auxiliara obligatoriu, nu cred ca vrei sa mearga in frig prea mult.

  50. Mihaitzuuu

    Salut George. Revin cu un comentariu. Daca vrei o masina care poti sa o conduci in oras, eu zic sa te indrepti spre o Dacia. Pe majoritatea le-ai testat, stii cum se descurca, cei drept nu iti ofera cine stie ce ca sportivtate sau aspect, dar pentru tine si copilul tau va fi cel mai bine si deasemenea si pentru sotia ta. Iti recomand o Dacia Duster 4×2 benzina pentru incalzire rapida sau daca nu motorina pentru consum redus, Dacia Logan MCV sau daca vrei sa mai astepti, Dacia Logan II care va aparea curand. Daca nu vrei sa astepti pana la Dacia Logan II, indreapta-te si spre un Citroen C4 cu doua usi sau chiar un Hyundai Elantra sau Tucson (daca vrei un suv sau o masina mai spatioasa si mai mare).

    Sa iti traiasca fetita si spor la treaba!

  51. Dan S.

    Eu zic sa optezi pentru un Peugeot 308 hatch sau SW. Motoare bune (1.6 dar mai ales 2.0 HDI), fara probleme de fabricatie importante si cost de achizitie rezonabil.
    P.S. Plafonul panoramic face toti banii! ;) Spor!

  52. car

    un hatchback din clasa c , nou , cu cel putin 130 cp, plus portbagaj – “cutie” deasupra ; eu asa am rezolvat problema spatiului necesar pt. carucior si alte necesare copilului…fiind hatch , e perfect pt. oras , avand dimensiuni rezonabile, avand > 130 cp te poti “baza” pe ea la depasiri in drumurile lungi pe soselele patriei …

  53. Mishu

    un passat 2009 2.0 tdi/golf variant 2010 1.9 tdi cu toate ca dintre optiunile tale as alege BMW 320d 2009 break, mi se pare cea mai buna combi pt o familie.

  54. Ionut

    Toyota Auris,consum excelent!isi merita pe deplin banii!
    -Mercedes E-klasse model 2007
    -Alfa 159,sport+eleganta+fiabilitate+pret ok

  55. cosmin

    Salut!
    O masina diesel corecta 2.0 este Kuga! Cunosc masina unui prieten care are 130k km de vreo 3 ani. Am mers si eu cu ea! Foarte confortabila si spatioasa! Pina acum doar reviziile de pe cartea de service. Singura lui cheltuiala a fost cu discul de ambreiaj si placa de presiune pe la 110k km.
    O alta masina perfecta pentru o familie in care are cam trei in unu…este Subaru Forester 2.0. Masina sport,de familie si 4×4 excelent.
    Am o asa masina modelul din 2006 inainte de facelift cumparata de anul trecut si sunt foooarte multumit. Consum in oras …depinde cum merg…dar in jur de 12-14 l/100 km iar afara de la 8…dar iarasi depinde cum mergi. Am luat motorul 2.0 aspirat…ca cel de 2.5 este alta mincare de peste!

  56. radu

    Si eu sunt in dilema asta, astept sa devin tatic si am nevoie de o masina noua. Am citit cam jumatate din comentariile de pana acum, deci se poate ca propunerile mele sa fii fost facute de altcineva. Oscilez intre Renault Fluence 1,6 benzina 110CP si Kia Rio Sedan 1,4 benzina 110 CP.

    Voi folosi masina in oras ori de cate ori voi merge cu copilul. Pentru servici si alte activitati am un Matiz. Inafara de asta, voi merge cu ea la drum lung, in concedii, vizite in provincie, etc. Matizul are 8 ani, 120.000 km, si am vazut cu el toata Romania si ceva din Bulgaria. Asta inseamna o medie de 15.000 Km/an, cu singura masina a familiei.

    Revenind la masini, primul criteriu este bugetul, al doilea este acela ca vrem o masina noua, chiar daca, la numarul redus de km pe care ii voi pargurge cu ea, una SH ar fi o optiune mai buna.

    Intre Flueance si Kia Rio Sedan, incep sa inclin pentru Kia. Pretul este mai mic cu 400 Euro la Kia desi are mai multe dotari. Spatiul interior este mai mic decat la Renault dar mi se pare suficient. Volumul portbagajului: 389 l Kia, 500 l Renault. Renault Fluence mi se pare incomoda in oras ptr ca este cam mare, iar consumul dat de producator este de 9 l/100 in urban, fata de 7l/100 la Kia.

    Am vazut si Nissan Note, cam cu 1000 Euro mai scump, cu dotari suficiente dar cu o motorizare pe benzina de 88 CP. Kia Venga ar fi fost o optiune dar are un pret mai mare si un singur motor pe benzina de 90 CP.

    Am timp sa ma decid, dar daca ar fi sa-mi iau masina acum, mi-as lua Kia.

    Sunt curios ce parere ai despre cele doua, ca masini de familie cu copil mic.

  57. Razvan Radu - Cazare Constanta Mamaia

    Geroge eu am condus un Ford Focus 2.0 TDCi 136 cp.
    Masina din 2005 luata din Germania in 2007 la 87000 si vanduta in tara in 2011 la 270 000.

    Ca si costuri de intretinere pot spune ca nu prea se mai marita mai ales dupa ce am si termen de comparatie la noul Fcous Benzina si GPL.

    Un singur exemplu Injector diesel 1200 minim injector gpl 400 ron.

    In plus eu am folosit masina la drum lung in oras mai ales in Bucuresti iarna vei avea mari probleme cu incalzirea motorului.

  58. liviuperisan

    Draga George, iti recomand ceea ce imi recomand si mie: Skoda Yeti 1.2 sau 1.4 cu sau fara 4X4 dupa buget. O masina geniala, un caraus compact excelent si nu asa de fad ca alte MPV-uri. Are macar personalitate. Sau daca nu Yeti ia un breack al unei compacte, nu contreaza care, dar cu un motor mai puternic, de cca 150 cp sau pe aproape si dotari mai de lux.
    Eu unul merg pe Yeti si daca nu-mi ajung banii pe Dokker. Benzina! deoarece mergem mai mult in oras.
    Stai departe de SH-uri oricat de tentante ar fi. Ce e nou e nou.
    Sanatate familiei.

  59. baboon

    10-12000 euro nu sunt bani de Audi A4 sau BMW seria 3 ,banuiesc ca realizezi asta.
    Cea mai buna varianta la banii astia: Skoda Octavia 1,6 Tdi sau 1,4 Tsi, 2010 cu pana in 50000 km.

  60. Marius

    ai grija cu motorul de 2.0 diesel de la BMW produs dupa 2007- in diferite trepte de putere..143,163.177.184 CP..mai ales pe masini care au ~150 000 km..sunt probleme cu distributia care desi e pe lant se poate rupe
    marea problema e ca distributia se afla in spatele motorului,mai exact in spatele volantului si ca sa o schimbi trebuie sa dai motorul jos..deci costuri f mari cu manopera!
    mai bine A4 avant 2.0 tdi multitronic(CVT, daca iti place) dupa 2008 tdi-urile 2.0 sunt common rail ..nu mai sunt asa zgomotoase

  61. Andrei

    Daca as fi tatic, cu siguranta nu m-as gandi la masina peste 30.000 km, sau chiar m-as gandi f serios la masina noua. Propunerea mea ar fi Volvo V60…banuiesc ca masina va sta mai mult in mainile sotiei (tu ai masinile de test), probabil ea merge mult in regim urban…ceea ce ti-as recomanda ca motorizare D2-ul, 115 CP…de origine PSA, consacrat in piata..econom, destul de sportiv, tehnologie Start-Stop. Masina nu are dimensiuni extrem de mari( mai mica ca V70)…gasesti loc de parcare in Bucuresti…este un break mic care imbina economia, confortul si mai ales siguranta…si daca optezi pt varianta SH, rezolvam si cu intretinerea cu piese originale fara a fi nevoie sa mergi la Reprezentanta :) contacteaza-ma :) Sper sa-fi dat o idee buna! Astept oricum cu interes alegerea ta! Cu stima!

  62. Razvan

    mama cate coincidente :)) felicitari pentru micuta! stiu exact cum este pentru ca acum o saptamana a nascut si sotia mea tot o fetita si acum o luna am fost in germania sa imi iau o masina pentru acelasi scop :))
    Aveam pe shortlist accord, passat si a4, pana la urma am gasit un a4 variant cu dotari f ok, km putini (44k) dar si pretul a fost un pic peste 19k. sunt f multumit de masina pana acum.
    erau f multe optiuni de 2.0 diesel pe a4 (eu am optat pt benzina) cu km un pic mai multi si la preturi sub 16-17k.
    sunt super multumit de ea pana acum, portbagajul e numai bun pentru 1 copil (vorba ta, nu vreau sa ma car cu toata casa dupa mine)

  63. Andrei

    @Razvan.
    Deocamdata! portbagajul este suficient :) Iti spun din propria experienta (fetita mea are 2 ani) cand am plecat anul acesta la munte pt 0 saptamana am luat jumatate de apartament dupa mine. De la scaun de masina, la olita, la vase de gatit, la jucarii, lingurite, jucarii de plus, lada frigorifica … o gramada de lucruri. Doamne cat mi-am dorit in acele momente un VAN sau chiar un TIR :). Am plecat cu o Kia Ceed si crede-ma ca scaunul pasagerului era plin iar la picioare in zona pasagerului nu aveai loc sa arunci un ac.

    De aceea amm zis ca viitoarea masina va fi break sau VAN, sper sa imi ajunga si asa portbagajul.

    PS: adevarul este ca orice imi cerea fetita il aveam la indemana

  64. Tiberiu

    La o italiancă nu te-ai gândit? De o Alfa Romeo 159 break ce zici? Iarăşi Fiat Bravo îmi place mult, având în vedere şi preţul avantajos, dar cred că e cam mic pentru nevoile tale.
    Lăsând la o parte italiencele, ţi-aş mai recomanda o Skoda Octavia versiunea dupa 2009 (cea cu facelift), chiar şi în varianta hatchback, are un portbagaj mai mult decât suficient. Numai bine şi să vă trăiască fetiţa!

  65. andrei

    Daca iti iei zafira sa iti iei motor de 2.0 si ceva pentru ca 1.9 nu face fata deloc si stiu. Daca zice ca nu are 2.0 ceri ca trebuie sa aduca macar de afara.

  66. dan

    De masini italiene nu ati auzit ? Lancia Delta multijet 120,165,190cp, Alfa159 multijet 150 sau 170cp, Alfa Giulietta mai scumpa putin, Fiat Bravo…
    Design superb,motoare inovatoare si fiabilitate maxima. Se stie ce motoare are grupul Fiat (multiair,multijet ). Sa mai iesim putin din anonimat… Ce zici,George ?

  67. Catalin S

    Interesanta provocare pt noi :)
    In primul rand sa ai o familie sanatoasa si sa va bucurati impreuna numai de experiente fericite pe sosea.
    Daca tot ne-ai cerut ajutorul, ma simt oarecum dator sa il acord avand in vedere ca ceea ce publici tu aici mi-a fost/ imi este de mare ajutor si mie.

    Am trecut prin aceleasi dileme cand a venit primul copil…. Atunci m-am zumat la masina mica de oras (smart fortwo) + masina de munca a sotiei ( focus). A fost ok dpdv al spatiului …. Pana a venit al doilea copil.

    Acum, revenind la ceea ce ai afirmat tu, inteleg ca totusi ai cu ce te deplasa in oras atunci cand ai de facut treburile de zi cu zi (scuter, taxi, masina de test-drive) deci problema se pune numai atunci cand te deplasezi cu familia.
    Ai nevoie de o masina care sa o folosesti zilnic in Buc plus iesirii dese cu familia? Atunci sfatul meu ar fi CRV, RAV4, Forester, E klasse, S-Max…restul nu conteaza.
    Cand faci drumurile mai lungi cu familia, plecati de obicei numai in 3? daca nu (sau daca ai planuri pt mai multi membrii) atunci gandeste-te la variante de 7 locuri. Aici ai avea de ales intre Multivan 4motion 2,5L 178 CP (preferata mea, pe care o si posed), Viano 4matic, XC90, X5. Ar fi de preferat si o Honda Odyssey dar din pacate mai greu cu piesele…daca ai avut Honda stii bine ce inseamna japoneza :)

  68. Titus Farcas

    Salut George. Eu in momentul de fata am o fetita de aproape 4 anisori si detinem ca masina de familie un Opel Insignia 2.0 Cdti 160cp din 09.2010. Am fost si sunt foarte multumit de masina respectiv de spatiul oferit – putere – siguranta. O consider o masina perfecta pentru o familie cu un copil pana la 4 ani. Acum fetita fiind maricica ne gandim sa mai aducem un membru nou familiei si automat la schimbarea masinii. Sincer am tot cautat si eu diferite modele si m-am oprit la un Merceds Glk 220 Cdti 4matic nou, eu detinand o firma ma gandesc la un leasing. am uitat sa specific ca si Insignia este in leasing (revizii si reparatii la reprezentanta, obligatorii la un leasing).
    Asadar Opelul este de vanzare, daca cumva esti interesat aici gasesti mai multe detalii si poze :

    http://mercador.ro/oferta/opel-insignia-2010-IDgMSS.html

    Oricum indiferent ce hotarare iei gandestete in primul rand la o masina sigura si relativ mai noua (sunt destui bizoni in trafic si ai nevoie de siguranta in primul rand)
    O seara perfecta !!

  69. Titus Farcas

    Apropo de Mercedes, ce zici nu incerci un test drive cu Glk-ul de 170cp? Mi-ar fi utila o parere de la tine. Mersi mult

    1. George Buhnici Autor

      @Titus Farcas – am condus GLK și este o mașină reușită dar nu la fel de spațioasă ca un C-Klasse T-Modell, adică break. Unde pui diferența de preț și costurile. Nu vreau 4×4 pentru oraș și nici SUV.

  70. laurentiu

    Salut!

    Am citit majoritatea comentariilor de aici si vad ca nimeni nu a pomenit de suspensiile masinii. Dupa aproape 2 ani de cand sunt tatic si vreo cateva mii de km cu fetita la bord, majoritatea facuti pe mirificele drumuri ale patriei, am ajuns la parerea ca suspensia hydractive e must-have pe masina. Deci eu as recomndare o masina cu o suspensie hyndractive, pentru ca o sa vezi ce pretios e somnul bebelusului la drum lung, si ce inseamna sa se trezeasca din cauza deniverilor sau a gropilor. Am vazut ca multa lume a recomndat Citroen si as recomnda si eu un Citroen cu suspensie mentionata.

  71. saragea

    Eu nu cred ca nu ai bani sa zicem de un e-klasse 2011 in leasing, nu nou, pana in 50k km! Cu cat iei de la pro tv, plus cat faci cu siteul asta… Si e cam ciudat scrii la masinile enumerate 7000-8000 euro, dar dupaia incepi ca peste nu stiu cat km e scump, ca e nu stiu cum, adica ori e 7000 masina ori 20 000 ??

  72. Luc

    Pentru Romania, C5 – plutesti pe drumurile proaste de la noi.

    Daca locuiai in afara, unde drumurile sunt bune, orice altceva, ceva sport, cum iti place.

  73. Stefan Badeanu

    Ai grija!

    Daca te hotarasti pe BMW E90/E91, din cate am inteles cele din 2009 in sus, cu facelift si efficent dynamics, au probleme la distributie, motoarele 18d si 20d. Nu stiu exact ce se intampla pe acolo, dar stiu ca au fost mai multe cazuri in care se auzeau batai din zona respectiva, iar motoarele pre-facelift au turbina japoneza. Eu momentan detin un 118d, pre-facelift si sunt multumit de el, desi la mersul meu, am un consum destul de mare urban, dar ce-i drept merg des in aglomeratie.
    Recomandarea mea, daca nu te intereseaza atat de mult un impozit de 2100 ron/ an, ar fi un E60/E61 cu motorul de 3000d, eventual xd. Tatal meu are un 530xd din 2006 si pana in momentul de fata a fost cea mai fiabila masina pe care a avut-o el. O recomand din toate punctele de vedere (tinuta de drum, spatiu – mai ales daca alegi E61, consum – afara in jur de 8 – 9, Bucuresti 13 – 14, depinde de mers, intretinerea acceptabila). In acelasi timp recomand sa o achizitionezi din Germania, chiar daca o gasesti un pic mai scump. Si, ca sa fiu si mai subiectiv, sincer iti spun ca E61 mi se pare ca arata extrem de bine pentru o masina break.

    Bafta la alegeri!

  74. Giovanni

    Eu te-aș sfătui cum au mai făcut-o și alții mai sus să îți iei un BMW 320d din 2005-2008 breack cu numeroase dotări…(consider pe lista dotărilor must-have: angel eyes cu bi-xenon adaptiv, scaune încălzite, dublu climatronic, navigația <>, și dacă reușești să iei și una cu trapă panoramică, eu zic că e super…) Găsești pe autovit deabea aduse din Belgia/Germania pe la 7.500€-8.500€ în funcție de dotări…cu km acceptabili.Mai frumos ar fi modelul cu facelift din 2009 … Dar bate undeva spre 11.000-12.000€ cele mai slab dotate. Motoarele astea noi am auzit că sunt super (dpdv putere-consum). Să îți trăiască bebele, să fie sănatos și să aveți grijă de el. Numai bine. Aștept cu nerăbdare să văd ce alegere ai făcut.

  75. lucian-s

    Buna
    sunt si eu in pragul achizitionarii unei masini care sa-mi ofere spatiu,calitate si nu in ultimul rand putere.dupa multe cautari m-am oprit la vw touran 1.4 tsi . Masina e in jur de 10.000 euro ,anul 2008.

  76. Leo

    Eu am deja doua fetite si am un E46 2004 diesel si am aceeasi problema cu spatiul. In concluzie in luna mai am schimbat Tico-ul sotiei cu un Fusion 1,4 benzina si am ramas surprins cat de spatios poate fi, fapt ce ma determina sa schimb in cel mai scurt timp 32od cu un S-max.
    Pentru tine C-max reprezinta o alegere buna pentru 2-3 ani chiar daca apare si al doilea. Apoi e alta poveste . . .

  77. Leo

    PS
    O solutie ar fie Peugeot SW 308 cu motorizare 1,6 benzina turbo de 150 sau 175 CP, ceea ce ar imbina spatiul necesar cu o sportivitate adecvata si comfortul specific masinilor franceze.

  78. Giovanni

    @ saragea,prețurile alea sunt foarte bune. Întâi învață să să scrii corect, fără argouri/jargoane că nu ne impresionezi și nici nu ești mai interesant. Românii ca mine, cel mai probabil când cumpără o mașină, indiferent că e de la târg sau de pe internet, o verifică inainte de toate. Mașinile alea sunt de referință pentru George, nu i-am zis să cumpere una din mașinile alea obligatoriu. I-am arătat ceva modele care am crezut eu că sunt mai acceptabile la preț. Oricum George este cu mult superior ție care bați câmpii cu 90.000km ai tăi, că niciuna din mașinile alea nu au 90.000km, ba chiar alea din 2009 au peste 160.000km. Tu ești puțin cam arogant și te crezi prea deștept… Bine că doar te crezi:)). Dacă George dorește să achiziționeze o asemenea mașină, nu o cumpără ca orbul (cum a văzut-o, a și cumpărat-o), cum probabil faci tu. El o s-o testeze cel mai probabil la reprezentanță sau la un tester autorizat…ca să vadă de ce este în stare mașina și dacă merită cumpărată sau nu… Oricum eu nu am venit aici să mă cert cu oameni ca tine :-j. George va înțelege mesajul meu și probabil că îl va trata ca atare, nu ar comenta ca tine fără rost.
    PS: George, sunt curios ce alegere ai făcut. Numai bine tuturor :)

    1. George Buhnici Autor

      @saragea – fără argou, fără jargon, fără jigniri. Sunt de acord cu o parte din părerile tale dar a trebuit să șterg mesajele scrise cu un ton nepotrivit. Te rog să scrii cu respect ca să primești respect.

  79. Stefan Badeanu

    @Saragea
    Prietene, nu stiu cine te crezi si ce cunostinte ai tu despre masini. Da, eu si tatal meu avem “bmwee”, nu stiu ce e atat de greu de crezut. Nu am zis ca eu am un M6 de 150 mii euro si tata un 760Li. Am un 118d din 2005 cumparat second si un 530xd din 2006. Nu e nimic foarte special. Bine, poate e daca ai umblat in dacie break toata viata. Daca nu crezi ca motoarele generatie mai noua au probleme la distributie, citeste si tu pe forumuri, ca toti PROPRIETARII de astfel de motoare se plang de problema asta. Si nu spun asta doar din ce am vazut pe forumuri ci si din ce imi spun mecanicii (da, mi-am facut si ceva cunostinte avand in vedere ca la mine in familie nu s-a mai schimbat aceasta marca de peste 8 ani). Iar la treaba cu internetul, o las sa fie asa cum zici tu, ca nu am de unde sa stiu de cand ai tu net, dar cred ca nici nu stii cum se aude un modem de dial-up. Iar la treaba cu preturile, DEPINDE, e cu totul o alta discutie, George ne-a rugat sa ii dam sfaturi de achizitie (ce masina sa aleaga) ca nu ii stii tu bugetul. Daca vrea sa dea 10.000 de euro sau 30.000 euro pe un E46 (seria 3 an ’99-’05 daca nu stii ce inseamna), e problema lui, nu ne priveste. Vad ca esti aici doar ca sa faci scandal, nu sa ii recomanzi o masina, dar banuiesc ca esti genul de om care ar spune ia-ti vere un logan mcv nou, 1.5 dci de 65 de cai, 7 locuri, ca e masina noua, masina buna.
    Daca nu crezi ca am “bmwee”, ca asa ii spui tu, dar te anunt ca e simplu BMW, se poate rezolva, iti pot dovedi.

  80. Giovanni

    @ Stefan Badeanu, doamne Stefane că mai bine ca tine nu putea să i-o spună nimeni! Respect pentru tine! Te felicit! Aș vrea să te cunosc, sincer.

  81. Stefan Badeanu

    @Giovanni
    Multumesc frumos. Nu am spus nimic cu rautate, am spus ce cred. George ne-a rugat sa ii dam sfaturi. Din ce a comentat el mai sus, nu l-a ajutat cu nimic pe George, numai atacuri la persoana ta si a mea, plus ca e o dilema in capul lui in ceea ce priveste bugetul (cum poate sa se gandeasca George sa isi cumpere Volvo din 2004 cu 5000 euro sau E-Klasse din 2010 cu 25.000 euro). Te-ai gandit ca daca isi cumpara E-Klasse poate faca un efort ca sa aiba o masina buna sa o tina cel putin 5 ani? Vai, dar ce greu e sa gandesti. Ma rog, iar ma enervez si nu are niciun sens.
    Daca vrei, cauta-ma pe facebook.

    @Ionel
    Da, si Volvo e o masina buna, am mers cu un S40 1.6d si nu am fost deloc impresionat, dar mai mult de atat nu pot spune nimic.
    Si da, te inteleg ca nu iti place marca Bmw, dar macar vino cu niste argumente.

    Probabil mai sunt marci de luat in considerare, dar atunci cand recomand Bmw, stiu ce zic, ca am experiente traite pe pielea mea, nu din ce am auzit.

  82. Stefan Badeanu

    @Saragea
    Seria 1 mi se pare masina ideala pentru un baiat de 20 de ani. Intr-adevar nu e nimic special, dar avand in vedere ca am prins-o intr-o conjunctura favorabila a meritat. Recunosc ca au tinut la pret si nu as fi facut alegerea de a-mi cumpara E87 daca nu l-as fi gasit atat de ieftin, de la o cunostinta. Oricand as fi ales sa mai pun 2000 de euro peste sa iau un E90.
    In legatura cu atacul asupra familiei mele, tine cont ca eram in 2007 atunci cand tata a cumparat 530xd-ul si probabil ar fi cumparat vreo doua Insignia, dar daca ai fi condus ambele modele, ti-ai fi dat seama ca nu are nicio relevanta ce ai spus tu. Niciodata nu o sa se compare un Seria 5 cu o Insignia, din orice punct de vedere. Ca sa te lamuresc si cu intretinere, casco, etc., sa stii ca nu este chiar asa cum crede toata lumea. Spre ex un schimb de filtre+ulei este cam 1000 de lei, nu o avere.

  83. Stefan Badeanu

    Si nu, nu te-as considera sarac, Doamne fereste. Eu nu judec pe nimeni. E strict problema ta daca iti cumperi o insignia cu 30.000 euro, noua, sa te asezi tu primul in ea, dar sincer, daca as avea 30.000 euro acum mi-as cumpara un 520-530 diesel, f10, cu km intre 30.000-60.000 si cu siguranta as fi mai “scos” decat dine. Plus ca nu as pierde la revanzare la fel de mult ca tine.

    1. George Buhnici Autor

      @Stefan Badeanu – de acord cu tine cu o adăugare. Dacă aș avea 30.000EUR de cheltuit, aș face o rambursare anticipată de 17.000 și aș lua mașina de restul.
      PS: Mulțumesc că păstrezi un ton elegant aici pe blog.

  84. Bogdan

    Iti recomand un audi a6 din 2006-2008 , undeva la 13-14000 de euro , dar sti ca ai aproape toate optiunile pe o masina care poate fi si sport dar si una de familie . De siguranta nici nu mai vorbesc iar daca ai noroc de o masina la mana a2-a de nefumator(pentru copil) la pretul asta dar si km putini , iti garantez ca vei fi un tata fericit . (daca nu , ce zici de un passat din 2011?). Succes la cautat masini , dar cel mai important : Sa-ti traiasca copilul !!!

  85. Vlad

    Ce parere aveti de Hyundai i30 ? Cu cele 3 tichete Remat, ajunge la ~13.000EUR varianta Exclusive. Pe mine unul, cu un bebe in perspectiva, ma bate gandul din ce in ce mai tare sa o iau.
    Sunt curios care e parerea voastra!

  86. saragea

    @Bogdan, un audi a6 la pretul ala si de optiunile de care vorbesti tu are peste 300-400k km in bord! Ce vrei tu e un vis si cu 13 000 si km putini, cine e nebun sa vanda o masina de peste 65 000 euro cu 13 000 in cativa ani!! Mai ales ca dati sfaturi unui om care stie despre manevrele pietii auto din Romania, si ce isi doreste romanul de la o masina, sa fie din Germania, premium, full, si maxim 100k km, si la un pret derizoriu!

  87. Bogdan

    @saragea, o sa iti dau cateva exemple ,si sa nu te zgarii pe ochi.(Sper sa nu expire anunturile):
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25878720.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25876583.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25674959.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25954437.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25905891.html
    Si exemple ar mai fi . Bineinteles un defect trebuie sa aiba si anume km . Poate nu sun eu tatic , dar am ceva experienta in masini . Astept raspuns

  88. Bogdan

    Scuze ,poate nu aveam voie sa postez link-uri , oricum , @saragea , pot face pariu cu tine ca exista audi a6 la pretul asta , arunca o privire pe site-urile de specialitate si vei gasi. Intr-adevar cu mai multi km(150000+) , dar un motor de audi poate rezista si 500000 . Sti tu , exista o vorba :si faina si cu bani , mai rar … (Am vrut sa demonstrez , atata tot .)

  89. saragea

    @Bogdan, mai exista, dar nu cum crede toata lumea ca tot ce zboara se mananca, exemplele tale nu sunt concrete, uita-te si tu la ce mi-ai dat cat costa acel a6 de 2,0 tdi si 140 cp, cam hilar oricum, avand in vedere ca eu merg cu o astra de 1,9 si 150 cai, in ce hal va fugi acel a6, e submotorizat! Dar restul cu motoare 2,7 la pret mult mai mic ca cel de 2,0, alea in primi 2 ani de viata au parcurs 190k km! Si motorul audi, e vesnicul tdi, de unde si pana unde ca motorul audi rezista nu stiu cat…

  90. Dorin

    Felicitari pentru micuta, sa va aduca bucurii din plin.

    2+2 kinderi, in ultima vreme intorc capul dupa Ford Foscu SMax, o maisna pentru toata familia sau BMW Seria 1, un compromis pe care eu l-as numi chiar un ideal, util in orice imprejurare, oras sau drum lung si impac si capra si varza.
    De asemenea, am lucrat si eu mult la imblanzirea bagajelor de voiaj si dupa ultima tura cu seria 1 am avut chiar o revelatie, desi nu sunt nici pe departe un fan al acestei marci. De remarcat este insonorizarea foarte reusita la aceata compacta chiar si in treptele superioare.

    De evitat Audi A4 2007 – 2008 in special cele cumparate din reprezentantele autohtone si vreau sa mentionez urmatoarele:
    - probleme fara numar cu tot felul de “plastice” foarte casante in interior
    - inscriptiile de pe consola si de pe alte comenzi se sterg, nu am avut aceste probleme cu Focusul din 2005 care avea peste 200.000 km si arata ca nou la acest capitol.
    - compresorul de clima cazut
    - kit de ambreiaj cu volanta dubla foarte, foarte scump iar cel inlocuit genereaza probleme de care numai scapi decat daca scapi si de masina,
    - injector diesel schimbat
    Per ansamblu, experienta mea cu Audi a fost una si ultima. Toate aceste probleme au aparut intre 100.000 – 150.000+ km.
    De asemenea, as evita Peugeot 308 2008 unde durata de viata a unei volante duble este de cca. 70.000 km, iar reprezentanta din austria sustine ca e normal. Cumnatul meu a schimbat a doua volanta pe Peugeot 308 2008.

  91. oristag

    salut George ,sunt foarte interesante testele realizate de tine .
    nu stiu daca ai testat ford mondeo model dupa 2010, nici nu sunt foarte scumpe iar masina este laudata destul de mult in privinta fiabilitatii . Am observat ca te-a incantat oarecum insignia cand ai realizat testul si mondeo e un concurent direct .
    deci ce parere ai de ford mondeo ?

  92. saragea

    @Dorin, felicitari , esti primul om pe care-l aud ca ii displace a4 si il critica, sunt de aceeasi parere, chiar am o parere mai proasta, un pret mare pentru nimic,

  93. Dorin

    @Saragea, imi placea masina dar nu credeam sa fie atat slaba la fiabilitate, asta a fost ceea ce m-a determinat pe mine. Ai dreptat un pret colosal pe Passat “upgradat”, si totusi aceasta masina nu poate sta pe langa celelalte clase premium, Daimler sau BMW recunoscute atat pentru design cat si pentru fiabilitate. Designul si elementele de caroserie de aluminiu atat a mai ramas din Audi. O piesa de consolare pentru cei care nu isi permit ceva cu adevarat – adevarat, Daimler ori BMW sau mai nou Porsche sau Lambo – cele mai proaste copii de masini premium = VAG/Audi.

    Te miri cand vezi in Germania ca nemtii vand Passat Family sau Business de la 30.000 Eur in sus, sa numai vorbim de Highline – oameni care nu mai sunt pe treaba lor de mult. La fel de proasta parere o am si despre Passat 2011 o conduc ca masina de serviciu (in Germania) si e foarte slaba de la insonorizare pana la senzori, abs, cutie de viteza ciudata, bani aruncati. Ei se lauda cu inovatii de mult existente prin automotive – penibil.

  94. dorin

    eu as zice mitsubishi ASX, e tare masina; n-o sa circuli doar in Bucuresti. de fapt e buna si pt oras, nu e imensa. face fata la gropi, la iarna (pt 4*4), dar si la drum lung, nici nu consuma mult
    asa…, sa regreti putin, am inteles ca ti-ai luat deja masina
    P.S.: poate ne mai vorbesti si despre filtrul de apa…

  95. BogdanS

    Salut George,
    Felicitari pentru alegerea facuta. Cand ai timp spune-ne mai exact cum ai achizitionat masina, de unde, cati bani si cel mai important ce dotari are.

  96. Leo

    George, mea culpa in privinta consumului la S-max dar vorba ta, avand doar o fetita C-max cu motor 1,6 tdci s-ar mula pe nevoile unei familii de trei persoane atat pt concediile impreuna cat si pt deplasarea intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul.

  97. SPP

    @Bogdan.Tu te auzi ce vorbesti?Cum sa reziste Audi 500k km?Audi este doar un VW cu sclipici ,nimic mai mult.Iar un VW nu exceleaza la fiabilitate.La ora actuala, Audi nu mai este zeul clasei premium si nici VW nu mai este masina poporului, pentru ca au banalizat toata gama de vehicule pentru a nu isi pierde clientii fideli si s-au indepartat de filosofia initiala, care a consacrat Golf. Exista si exceptii (Scirocco, Beetle), in rest toate sunt o apa si un pamant.Poate o tine 500k km cum zici tu ,insa cu diverse vizite la service si cu o mie si una de piese schimbate si inlocuite la partea mecanica.Singurele branduri care inca nu si-au pierdut simtul calitatii si fiabilitatii sunt brandurile japoneze,pana si Coreenii produc masini cu motoare fiabile mult peste VW si chiar Audi,si cu o garantie la care sa te lase fara griji (7 ani) .VW nu v a fi niciodata in stare sa ofere garantia celor de la Kia.Barem Kia are modele foarte interesante decat cutiile de tabla de la VW ( noul passat ,tripleta up si polo).Sper ca nu am suparat pe nimeni,dar cam asta este adevarul.
    In rest George…..sper sa faci o alegere cat mai buna si sa iti traiasca fetita.O idee ar fi Honda Legend,care sincer mie mi se pare o masina exceptionala,care imbina luxul,eleganta si fiabilitatea intr-o postura exceptionala.

  98. Razvan

    audi / bmw / mercedes nu vor oferi niciodata garantii de 100 de ani pentru ca vor sa fie profitabili, nu pentru ca masinile lor nu ar rezista. si uite asa economia nemteasca inca exporta foarte mult.
    ce daca am garantie 200 de ani la masina daca eu o schimb dupa 3-4 ani?
    ce daca am garantie 100 de ani daca la primul accident intre un audi si o kia soferul de audi nu pateste nimic pe langa multele victime de la kia?
    da, stiu, au 5 stele la ncap toate, au iesit super la impact sub 60 km/h.
    eu unul nu mi-as risca viata pentru 7 ani de garantie. decat o kia mai bine un focus oricand.
    eu unul nu cumpar o masina doar pentru fiabilitate. e importanta, desigur, dar ma intereseaza siguranta (vezi subiectul topicului), motorul (ce iese din el, nu ca sa reziste 1 milion de km), confortul, valoarea de revanzare, starea masinii la revanzare, etc.
    oricat ar ridica cineva in slavi o coreeana exista 2 categorii de masini: unele care isi merita numele (si includ aici si audi) si masini fabricate, pentru mase, pe la est.

  99. deepland

    Salutare George,felicitari pt. tot ce faci,spor la treaba in continuare …..si nu ne mai tine cu” dintii la gard”,spune ce masinuta v-ati luat?

  100. deepland

    BRAVO,FELICITARI! sa va bucurati de ea ,multi km fara evenimente neplacute.buna si frumoasa alegere ai facut.sunt fan honda dar de cind am condus bmw 320d 2009 am o mare problema,imi place tare rau,nu stiu intre care sa aleg :honda accord 2009 2.0 v-tec sau bmw 320d 2009? grea decizie de luat,am auzit ca bmw ar sta prost la capitolul “turbine”,poate ma poti ajuta cu ceva sfaturi mai avizate….multumesc!

  101. dorian

    Salut George,

    Felicitari pentru blog. Il citesc de mai mult timp. Am o intrebare legata de filtru de apa. De unde l-ai luat ? Poti sa imi dai privat message cu niste date de contact? Sunt in aceeasi situatie ca si tine casatorit cu copil.

    Mersi

  102. manu144x

    Salut George, dau şi eu un sfat dacă tot întrebi :)

    Ca proprietar de 2 Peugeot-uri, 307SW şi acum 308SW, pot spune că poţi încerca liniştit un 308SW.

    Eu mi-am luat cel de 1.6, dar cu cel de 2.0 nu cred că ai probleme de depăşiri. Are cuplu foarte bun pentru greutatea ei. Este printre cele mai bune rapoarte preţ/calitate de pe piaţă.

    Siguranţă…307-le l-am plesnit frontal, daună totală, dacă vrei îţi arăt poze cu ce-a rămas de el. Înăuntru…s-au detonat centurile, airbag-urile n-au sărit, dar faţa maşinii a fost praf, componentele au absorbit tot şocul, şi inutil să zic că n-am avut nici o zgârietură. Deci din perspectiva mea, nu mi-a venit să cred ce distrusă a fost maşina.

    Dacă doreşti, te pot pune un contact cu cine mi-a adus-o a mea, are surse bune.
    A mea, după 3 ani, 118,000 km reali, cu raportul service la zi, service ştampilat/semnat, din Bruxelles.

    E un român care locuieşte în Olanda de prin 90, şi are parc auto în germania (avantajele Schengen) şi aduce mai mult la comandă.

    Dacă vrei îţi dau site-ul lui, să nu zici că vreau să fac reclamă aici, dar chiar îmi place de tip, câteodată merită promovate şi lucrurile bune.

  103. LAW

    parerea mea de utilizator de masina MARE. cumpara o masina 4×4. cu sigurajnta gasesti loc suficient.
    manu vreau si eu adresa persoanei din olanda

  104. MihaiBogdan

    O alegere ft potrivita, George! Cu toate ca nu pot sa zic ca sunt fan BMW, 320d touring e o masina minunata. Singurul minus e spatiul interior, mai ales in spate. Dar motoarele astea noi CR de 177cp sunt extraordinare. Eu personal te-as fi sfatuit in banii astia sa iti cumperi un Audi A6 Avant 2009-2010 2.0TDI CR (170CP). Eu personal mi-am luat un A6 avant prin septembrie, cu ceva km, ce-i drept, dar chiar si la 160000km, e impecabila. Oricum, nu km ma sperie. Oricum, felicitari pt alegerea facuta!

  105. Mihai

    Felicitari pentru alegere. Nu ma pot pronunta in privinta tractiunii spate in ceea ce priveste BMW-ul mai ales din cauza sleaurilor de pe liniile de tramvai, uneori imposibil de vitat. Stiu cel putin 2 accidente produse din acest motiv. Alegerea mea nematerializata Forester 2.0DXS – buget 15.000Euro

  106. mihailescu cristian

    eu unul pt oras as opta -(vad ca vrei un diesel 2.0 break)-raportat calitate pret -un seat exeo – mult mai ieftin ca audi .vw-si totusi cu un motor de vw :))) eu asta fac aleg calitatea germana la un pret mai mic si Seat-ul se incadreaza aici cu un buget ok si calitate si mai ok.

  107. Andrei

    Salut George
    Felicitari pentru marirea familiei, sa va bucurati de fiecare clipa. Au am un baietel de 2ani si 1 luna si ce repede a trecut timpul.
    Sunt un fan de-al tau, urmaresc emisiunile TV si blogul si testele auto. Am fost suparat pe tine numai de black friday dar mi-a trecut.
    Referitor la auto, si eu si sotia fiind bugetari, cand venea bebe-ul nu am avut prea multi bani de dat pe masina si am ales un Focus Turnier 1.8TDCi Ghia din 2004. Modelul 1 de Focus cu facelift, de care am fost EXTREM de multumit. Am luat-o inscrisa sa nu platesc taxa, am schimbat distributia, uleiul si filtrele, si discuri / placute pe spate. In rest motorina si solutie de parbriz.
    Am fost in concedii Ungaria /Romania / Bulgaria, cu sotia, copilul si parintii odata, bagaje (pana la plafon) si nu m-a facut de ras. Vorbesc la trecut pentru ca acum o saptamana l-a “impachetat” un copil cretin de bani gata in parcare. Oricum, cand am vazut cat de intreaga a ramas fata de celelate “victime” parcate (unele mai noi si mai nemtesti…), am zis ca eu tot focus imi iau, cand voi avea bani de noua motorul de 1l 125 cai, pana atunci un tdci de 1.6 de prin 2008-2009. SA vedem insa ce taxa ramane.
    Pana imi iau banii de asigurare ma descurc cu masina de la un prieten, un golf 3. (nu rade, decat sa merg pe jos…).
    Eu iti recomand un Ford Focus cu motorul de 1l (fie sedan fie break, cred ca incape un carucior fara probleme). Noi am avut caruciorul (de fapt e 3 in 1 – carucior, landou si scoica auto) acesta si se pliaza fenomenal. Scaunul auto l-am luat tot Inglesina pentru ca Britax e mult peste puterile noastre financiare.
    Daca nu iti place focus, de ce nu te uiti spre MPV-uri mici, gen Jazz/Note, sau mari gen Scenic/C4 picasso? Citroenurile sunt fff subevaluate dar sunt masini bune. Sigur, in Superb Break poti sa si locuiesti, dar in bucuresti spune nu! Alte compacte break ar fi 308 / octavia / golf variant / megane break etc.
    Pana la urma pe banii tai faci ce vrei.
    Oricum, din experienta iti spun ca pe masura ce creste nevoia de spatiu scade, dar tot trebuie sa ai loc de tricicleta in spate.
    Multa sanate familiei!
    Andrei

  108. Cristi

    Buna ziua
    as vrea sa achizitionez o masina noua 4×4 disel si nu stiu la ce sa ma opresc.
    Poate ma va ajuta cineva cu un sfat.Initial m-am orientat la un Wv Tiguan 2l 140 hp sau BMW X1 2l 140 hp.Ambele masini au minusuri si plusuri,mai mult ma deranjeaza garda joasa de la x1.Tin sa mentionez ca nu folosesc masina off road si ma intereseaza sa scoata un consum mic si sa aiba o intretinere mai ieftina.Care dintre cele doua masini credeti ca merita,daca ma poate ajuta cu un sfat.Familia mea este formata din 4 persoane si am nevoie si de ceva spatiu de depozitare.Va multumesc si astept raspuns.

  109. Sergiu

    Salut la toata lumea. George am ajuns si eu la problema ta. Numai ca, de data asta sunt 2 copii. In materie de suv ce-mi recomanzi pana la 100.000 euro. Ma tot uit la bmw x5, x6, Q7, GL, Cayenne si Range-ul Vogue si nu stiu ce sa aleg. Vreau sa am sport cand e nevoie sunt singur in masina si confort cand sunt cu familia.

  110. Sergiu

    Am specificat masinile pentru ca, vreau ceva cu inaltime. BMW Seria5 Touring nu este ceva inalt si sportiv. Daca ai facut sau poate faci un test drive cu ele, sa-mi spui si mie. Eu nu am apucat sa testez pe toate. Cayenne e ok – putin porbagajul mic fata de un ML, dar numai cu suspensia reglabila. X5 – bunicel dar confortul bancheta spate hmm…, la fel numai cu suspensie reglabila. X6 am vazut si testul tau ai perfecta dreptate in privinta lui. Am ramas la GL, Range Vogue, Q7, si poate Jeep grand cherokee modelul 2014, la 2012 cu testul lor lasa de dorit http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM. Poate pui mana pe un GL sau Range sa-mi spui si mie parerea (o comparatie).

  111. Ioan

    Doamne ajuta! Va recomand cu caldura Volvo V 70 oricare model sau Xc 90 pentru mai multa siguranta. Volvo este o msina simpla, utila, sigura si se indreapta spre oamenii seriosi si nu spre fitosi. Va doresc p zi buna.

  112. Mikey80

    Salut , pentru 159 iti dau un numar de contact daca vrei al unui coleg din Alfa club si cu siguranta iti va potoli setea de un drivetest cu un 159.

Lasa un comentariu

Nume*:
Email*:
Website:
Comentariu*:
* Nume, Email si Comentariu obligatorii

  • Mă găsiți pe:
  • facebook
  • twitter
  • youtube
  • RSS Feeds