Cât costă Dacia Lodgy? O cam vreau!

Am văzut deja cum arată dar eu vreau să știu prețul. E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic în variantă lowcost dar îmi place mai mult decât mă așteptam. Se vorbește despre 10.000 de euro, cam cât un Logan MCV similar deși am unele dubii. Oricum va mai cere câteva investiții rapid după achiziție. O să vorbim despre ele mai jos după ce vezi și primele poze oficiale la dimensiunile maxime.

Între timp o să vă spun că îmi place de când am văzut-o. Dar nu mă las păcălit de campania Andros care ”vinde” o mașină super-sportivă pentru că știu că sub tabla asemănătoare este o cu totul altă inginerie decât ce o să iasă pe poarta fabricii. Deși e o sanie (lodge… lodgy) lungă și mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile și grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot și Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale și cele două șine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puțin în poze.

Desigur, dotările și materialele folosite nu vor depăși cu mare lucru Loganul… Îmi e teamă de bordul urât și plasticos. Sper să fi ”furat” mai multe butoane de la Megane și Scenic, totuși. Scaunele de pe Logan sunt oricum slabe și înalțate vor fi și mai proaste. Aș vrea unele mai bune. Probabil, la cât de mare este, nici insonorizarea nu cred că va face față la peste 90-100kmh. Climatizarea va suferi deasemenea dacă nu pun un compresor mai mare decât cel de pe MCV.

Ce i-aș face ca să o pot suporta?

1. Dacă nu există opțiune de geamuri cu protecție UV, aș instala folii. La cât de mari sunt geamurile, vara ar fi cuptor și iarna beci.
2. Aș instala folii de insonorizare și izolație termică în uși.
3. Aș instala un sistem audio mai bun decât Blaupunkt.
4. Poate aș înlocui scaunele cu unele de Scenic de la dezmembrări.
5. Aș cere o culoare mai bună decât lista actuală cum ar fi un verde britanic sau albastru metalizat, un gri foarte închis metalizat.

Ce nu aș tuna?
1. Farurile. Xenonul fără lupă este îngrozitor. Și nici în proiectoare nu aș pune. M-am săturat de mașini cu becuri proaste pe drumurile patriei.
2. Toba, că nu vreau să fiu stupid când fac vrum-vrum cu 110 cai putere diesel.
3. Jantele, că aș pune sclipici pe… marfă ieftină.

Va ajunge probabil un furgon perfect pentru românul de rând, cu un spațiu de încărcare exagerat de mare, însă eu mă văd tătic în mașina aceasta mai degrabă decât în Duster sau Logan MCV. 10.000 de euro pentru varianta de serie plus vreo 2.000 de euro pe dotările mele și tot iese bine la preț. Va fi un mare HIT dar nu cred că la noi…

O să salveze Dacia vesticii. Din nou!

26 comentarii

16:20, 05 Ian 12

Dar antena aia de statie CB iti place ?:)) In rest, e oarecum dragutica pentru o masina de “facut treaba”.

16:30, 05 Ian 12

@Chelu – dacă prinde posturile de radio din București până la Predeal, o vreau!

19:42, 05 Ian 12

Cred ca Dacia cam in 10 ani, va fi o putere pe piata auto, toata lumea va stii cine e Dacia, ceva in genul Skoda in zilele noastre! Pacat ca nu mai e a romanilor, ca nu suntem in stare de nimic! Parere personala, pentru ca mi-am amintit de UK in timp ce scriam , si de marcile lor valoroase si vandute!

21:24, 05 Ian 12

Verde britanic pe un van ? Arata groaznic. Verde britanic merge pe un Jaguar XJ.

22:19, 05 Ian 12

stopurile alea anason, surubelnita-n cruce sunt groaznice. :(

1:34, 06 Ian 12

O sa se vinda indiferent de tara in care va fi comercializata si inclusiv la noi. Cand Duster-ul a iesit pe piata toata lumea a strambat din nas ca ba e prea inalta, ba e nu stiu cum, ba are doar tractiune 4×2 si acum toata lumea o cumpara, iar in vest se sta si jumatate de an pe lista de asteptare pentru ea. Deci da, o sa aiba un impact destul de mare pe piata.

2:53, 06 Ian 12

Parerea mea este ca partea din fata arata destul de bine,desi mai trebuia lucrat ceva mai mult la partea din spate in rest e ”ok”.Chiar daca va aparea nu cred ca o sa fie mai exceptionala decat CELELALTE MODELE DIN GAMA,pentru ca Dacia tot Dacia va ramane mereu oricat de mult sar schimba.Chiar sunt curios cate stele va obtine la singuranta si securitatea pasiva.

10:07, 06 Ian 12

@saragea, nu te inteleg cand spui ca in ceea ce priveste Dacia, noi, romanii nu suntem in stare de nimic.
1. Noi, romanii, am umplut (stiu, este exagerare, dar am vrut sa subliniez prin asta) Romania/Europa de Dacii (Logan, Sandero, Duster)
2. Aproape 90% din ingineria Renault Romania + Centru Titu sunt romani.
3. Te invit sa vizitezi uzina de la Mioveni, sa vezi procesul de fabricare/asamblare a Daciei, unde peste 8000 de romani lucreaza pe 3 ture, din greu.
4. Maroc (Tanger), uzina pilor a Lodgy are de trecut un test important, anume acela al calitatii de fabricatie al produsului. Pare greu de crezut, dar Dacia se situeaza pe locuri fruntase in grupul Renault in ceea ce priveste calitatea, aceasta fiind constant imbunatatita, si un motiv important pt Renault de a continua cu productia noilor modele Dacia (ce vor aparea anul acesta) tot in Romania.
In concluzie, eu zic ca romanii au dus tot timpul si vor duce Dacia, fara a renega ajutorul francez. Dar fara romani, Dacia nu era unde se situeaza acum.

11:06, 06 Ian 12

@baxter – subscriu. Oamenii din fabrică mă impresionează de fiecare dată când ajung acolo. Se lucrează într-un ritm incredibil. Banda nu stă aproape niciodată și toată lumea este super-atentă la ce face ca să nu le treacă rândul. Se pune accent pe siguranță și meticulozitate iar curățenia este de farmacie, fără exagerare.

11:27, 06 Ian 12

Stiu George, lucrez acolo, chiar ne-am intalnit la o vizita. :)
Nu am vrut sa specific in primul coment, pt a nu se intelege ca sunt subiectiv. Si chiar nu sunt!
Dacia este una dintre putinele marci ramase in Romania care ar trebui sa ne faca sa ne simtim mandrii de ea peste tot in lume.
Priceless sentimentul cand, plecat fiind la cateva mii de km distanta de tara, vezi o Dacie, cu un neamt/francez, spaniol, mandru de ea.
Pana una alta Dacia=Romania, orice ar fi.

14:25, 06 Ian 12

Baxter, e ok ce spui tu! Dacia este f fiabila, insa numai pe benzina! Daca ar pune ceva grund pe tablele alea si ar folosi vopsea mai buna si o insonorizare mai buna ar fi ok! La plastice as mai umbla putin (se vede ca e low cost), ca si la scaune cum bine zicea George mai sus si ar iesi o masina mult mai buna!

15:16, 06 Ian 12

@torex, de acord cu tine, dar dupa cum bine zici si tu… avem deaface cu o masina low cost si asta spune tot.
Dacia are potentialul tehnic sa atinga pretentiile mult mai multor potentiali clienti, insa toate acestea costa, si s-ar vedea in pretul de achizitie. Si atunci nu am mai putea vorbi despre succesul pe care il are acum. Va interveni acel razboi de blazon cu marci mult mai consacrate, razboi pe care Dacia nu este inca la nivelul de a-l duce cu sanse reale.

16:30, 06 Ian 12

Un drive test cand o sa vedem?

18:05, 06 Ian 12

george, 10 mii de euro va fi pretul de pornire! adica cea mai cheala varianta care chiar cred ca va fi cheala rau de top. cea mai scumpa umbla zvonuri ca ar fi 17-18 mii adica nu merita banii astia. mie nu-mi place deloc designul masinii. e facut ca din topor. singurele 2 lucruri care imi plac sunt jentile si partea frontala. la siguranta chiar ei au recunoscut ca va avea tot 3 stele si ca momentan nu au nici un interes sa o faca mai sigura. gama de motorizari e cam panarama in afara de diselul de 110 cai care are un cuplu bun. 110 cai pe benzina la cum arata caroseria cred ca va fi la limita. chiar sunt curios daca varianta pe 110 cai benzina va putea depasi un logan 1.2 sau 1.4 cand va fi incarcat cu 7 persoane +bagaje si ac pornit. legat de antifonare nu prea poti avea asteptari mari de la dacia. probabil mai arunca un rand de pasla pe podeaua masinii si gata.

la 17 -18 mii in loc de modelul asta cam urat mai bine mergi pe chevrolet orlando care arata mult mai bine . e si mai confortabil si mai sigur si costa si mai putin varianta pe benzina de top decat lodgyul asta:)

la noi nu cred ca va avea succesul scontat de dacia, dar la export poate va prinde pentru ca e ieftina:)

numai bine!

22:26, 06 Ian 12

Arata ok si cred ca pretul de plecare e undeva de la 11-12 mii euro.

12:53, 07 Ian 12

Monovolumele, sau ‘people carriers’ se adreseaza soferilor experimentati, cu dare de mana, care doresc o masina oractica, matura pentru familia numeroasa si bagaje multe, pentru calatorii de durata. De multe ori este a doua masina din familie.

Principalele atuuri dorite : confort si siguranta pentru familie.

principalele caracteristici lodgy (?! ce nume) : pret redus, confort spartan, siguranta slaba (3 stele ncap pentru copii mei – nu multumesc), echipare slaba…

18:38, 07 Ian 12

Comparand orice break/sedan cu monovolum facut pe aceeasi platfroma:
-avantaje monovolum: se pot cara mai multe in portbagaj si in spatele banchetei (dar mai putin decat daca pui un topcase pe break)

-dezavantaje monovolum: franeaza mai greu, accelereaza mai greu, vireaza mai prost, e mai nesigur (din cauza sigurantei active mai proaste, de unde or avea unii iluzia ca-i mai sigur?), costa mai mult, zgomot interor mai mare, arata mai rau…

Deci de ce si-ar lua cineva un asemenea dulap pe roti (ma refer la monovolume in general)?

23:17, 08 Ian 12

Presupun ca masina se adreseaza familistilor care isi doresc un spatiu mai mare. Si cred ca va fi un important concurent pe piata din vest.
Sunt bucuros ca Dacia inca mai aduce noutati,dar pacat ca nu se va fabrica la Mioveni.

16:35, 09 Ian 12

Foarte draguta masina ,cred ca seamana cu Toyota Siena 2012, daca era Dacia aicia la mine in America cred ca toti oameni o cumparau!

15:57, 16 Ian 12

Am fost pus de mai multe ori intre a alege intre nemtoaice sau Logan. De fiecare data am ales nemtoaicele si inca nu regret.

Sunt singurul care vede o data la doua trei zile cel putin un Logan cu instalatia de semnalizare optica distrusa ? Inteleg sa ai o problema la primele serii, dar de ce nu au remediat-o la Sandero sau Logan Facelift ?

21:16, 16 Ian 12

care e faza asta tampita preluata de la americani cu autobuze pentru familie?cica family-car…asta e o inventie pentru idiotii aia nu pt noi.da si eu am familie si am fost la randul meu copil dar cu un sedan cu 4 usi poti merge oriunde.masinile de genul asta nu mi-au captat atenta indiferent de marca de pe capota si nici nu o sa mi-o capteze.sunt inutile,la fel ca si x6 si q7…

1:34, 21 Ian 12

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=225724&st=270 prima poza cu bordul…nu lua in seama comentariile rautacioase…

1:45, 21 Ian 12

Cum ti se pare george?

17:11, 22 Ian 12

Despre Lodgy, ce are masina asta cu ce e scumpa? Chiar si la 16.000 de euro (daca va costat atat) , intradevar sunt bani dar trebuie facuta comparatia corecta intre o masina de aceeasi clasa!De exemplu Renault Scenic si Dacia Lodgy amandoua masini NOI si cu dotari asemanatoare!Sa facem comparatia asa sa vedem, care este cea mai ieftina?Va spun eu ca la acele dotari si la acei bani acel Renault este muuult mai scump si nu gasesti nici o alta masina mai ieftina din aceeasi clasa, ma repet, MASINA NOUA! Adica romanul vrea daca se poate o masina NOUA la 10.000 de euro sa aiba si antifonare foarte buna si dotari cat mai multe.. Pentru cristi : spuneai de motorizarea pe benzina ca va fi la limita? Nu te supara dar ma faci sa rad :-)))Multe masini cu motoare pe benzina decente sunt la limita! Varul meu are Renault Scenic 1.6 16v benzina si crede-ma ca atunci cand am fost cu 5 insi in masina si cu bagaje si cu aerul pornit,era puturoasa si asta! Deci, nu e Dacia singura cu motorizari pe benzina care atunci cand este incarcata ,este mai puturoasa..sunt curios,tu ce vrei?Motor de 2.0 Dci ? Sau 2.0 benzina ? Sa consume cat cisterna?
Si automat cu motor mai mare va costa masina si mai mult si taxe si impozite nu mai zic.. Scopul acestei masini este sa aiba un confort decent si o tinuta de drum decenta,nu sa faci depasiri in scurt cu ea etc..si dupa cum am mai spus, nu este singura masina submotorizata sa spun asa..sunt si alte marci care au pus motoare pe benzina pe masini mai mari care atunci cand sunt incarcate sunt puturoase, pentru un pret mai accesibil si pentru impozit etc..dar de,daca avea emblema de la vw sau ford chiar daca era construita la fel ,era vazuta altfel de catre noi romanii..

10:23, 01 Feb 12

film : http://www.vplay.ro/watch/991v1jke/ Dacia Lodgy

22:05, 05 Feb 12

mmmm :) farurile alea “a la” Hyundai Accident. Pardon, Accent. In foto astea oficiale (care daca te uiti atent, au pe ici pe colo indicii de CGI = computer generated image), tot nu poate arata a brand premium indiferent de sigla.

Lasa un comentariu

Nume*:
Email*:
Website:
Comentariu*:
* Nume, Email si Comentariu obligatorii